خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد:

رشد ۳۸ درصدی درآمد گیلانیان

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۴۱۴

طبق گزارش مرکز ملی آمار، در ۱۲ ماهه منتهی به پایان آذر ماه، تورم استان چهارده و چهاردهم بوده که دو و چهاردهم کمتر از نرخ میانگین تورم کشوری می‌باشد.

استاندار گیلان در شورای اداری که با حضور معاون اوّل رئیس جمهور، وزرای صنعت، معدن و تجارت و نیرو، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با گزارشی از دستاوردهای ارزشمند دولت تدبیر و امید در یکسال گذشته به بیان مسائل، مشکلات و تنگناهای استان در اجرای طرح‌های عمرانی بزرگ و اقتصادی پرداخت و گفت: توجه هرچه بیش‌تر برای حل این مشکلات روند توسعه‌ی استان را تسریع می‌بخشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در گیلان، محمد علی نجفی در این مراسم با گرامیداشت یاد امام راحل، شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس و با آرزوی صحت و سلامتی مقام معظم رهبری و توفیق خدمت بیشتر برای دولت محترم و خوش آمدگویی به معاون اول رئیس جمهوری و هیات همراه به دستاوردهایی که با شروع به کار دولت تدبیر و امید دراستان تاکنون بدست آمده است گفت: کاهش نرخ بیکاری به میزان ۳/۳% طی یک سال گذشته و ارتقاء رتبه‌ی استان از دوم بیکاری به هشتم در فصل پائیز بوده است.

وی همچنین به کاهش نرخ تورم نسبت به میانگین کشوری در استان نیز اشاره کرد و گفت: طبق گزارش مرکز ملی آمار، در ۱۲ ماهه منتهی به پایان آذر ماه، تورم استان چهارده و چهاردهم بوده که دو و چهاردهم کمتر از نرخ میانگین تورم کشوری می‌باشد.

استاندار ادامه داد: درآمدهای استانی نیز در نه ماهه نخست سال ۹۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸% رشد داشته است.

نجفی یکی دیگر از دستاوردهای دولت در گیلان را ارتقاء شاخص‌های مربوط به بهبود شرایط کسب و کار عنوان کرد و گفت: طبق گزارش مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی استان گیلان در یکسال گذشته همواره دارای رتبة نخست بهبود شرایط کسب و کار بوده که این امر تنها با تعامل نزدیک و سازنده با بخش خصوصی و فضای امن و آرامشی که در استان ایجاد شده است حاصل گردیده است.

وی خاطرنشان کرد: در طول یک سال گذشته اقدامات زیادی جهت اتمام طرح های نیمه تمام، فعال سازی واحدهای راکد و نیمه فعال و نیز تأمین نقدینگی و رفع مشکل واحدهای صنعتی انجام گردیده است که تشکیل کارگروه حمایت از تولید با عضویت جمعی از دستگاههای اجرایی و بانکهای استان و حضور در بین واحدهای تولیدی، تشکیل ستاد تسهیل فرایند سرمایه گذاری و کار آفرینی با عضویت مدیریت دستگاههای کلیدی به منظور رفع موانع سرمایه گذاری. برگزاری جلسات مستمر با مدیران بانکهای کشوری و استانی به منظور کاستن از مقاومت سیستم بانکی در مسیر تعامل با سیاستهای دولت. برگزاری نشست با تشکل‌های مهم غیردولتی نظیر اتاق بازرگانی، انجمن‌های صنفی، شورای گفتگو از جمله آنها است.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح‌ها و پروژه های عمرانی بزرگ استان و مشکلات و تنگناهای مالی اعتباری و بانکی افزود: اجرای طرح پایلوت گردشگری سلامت وتروما باتوجه به ظرفیت کشورهای هم جوار و همسایه ومتخصصان پزشکی استان، بهره‌برداری از پروژه‌های باقی ماندة آزاد راه - قزوین - رشت و راه آهن قزوین - رشت - انزلی - آستارا. تعیین تکلیف فاضلاب بهداشتی شهرستانهای استان و موضوع پسماند به لحاظ اهمیت زیست محیطی، مطالعه و ساماندهی رودخانه‌ها و تالاب‌های استان تأمین منابع پایدار آب برای بخش‌های کشاورزی و صنعتی و شرب بهداشتی. تسریع در ساخت سایت نفتی سردار جنگل و منابع نفت و گاز دریای خزر را در توسعه استان بسیارمهم عنوان کرد.

نجفی همچنین با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدات استراتژیک استان نظیر برنج، چای، ابریشم، زیتون و مرکبات افزود: انتظار داریم جلوی واردات بی رویه برنج که بیشتر آن مربوط دولت گذشته است گرفته شود.

وی همچنین بیان اینکه پیش بینی ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور ساماندهی، تولید فرآوری، تجارت و استاندارد سازی محصول چای در لایحه ی بودجه ی امسال کار بی نظیر دولت ومجلس برای حمایت از این محصول بود گفت: این امر به رغم وقوع خشکسالی شدید در باغات چای استان باعثشد تا چای تولیدی از کیفیت بهتری نسبت به سالهای گذشته برخوردار شود.

استاندار در مورد ضرورت پرداخت هرچه سریعتر تسهیلات بهزراعی باغات چای گفت: اگر این تسهیلات در دو هفته آینده پرداخت نشود زمان مناسب به زارعی از دست رفته است.

نجفی همچنین تکمیل بنادر موجود و ایجاد بنادر جدید با هدف تجاری، اقتصادی و گردشگری، توسعة حوزة نفوذ

منطقه آزاد در کل استان، تسریع در احداثسدهای مخزنی پلرود و شفارود، دیورش و لاسک و نیز احداث سد های لاستیکی را برای استان مهم دانست وافزود: در بحثآب و فاضلاب باتوجه به ناتمام ماندن بعضی از پروژه‌ها و ایجاد تأسیسات فاضلاب بعضی از شهرهای استان و همچنین احداثتصفیه خانه‌های فاضلاب و مشکلاتی که در این راستا وجود دارد نیاز به تخصیص اعتبار ویژه و باتوجه شرایطی که تحریم ایجاد کرده است نیاز به همکاری بانک جهانی است.

استاندار گیلان در خاتمه با اشاره به برف سنگین سال گذشته وخشکسالی امسال گیلان را از استانهای حادثه خیز عنوان کرد وگفت: در یکسال گذشته بلایای طبیعی خسارت فراوانی به استان وارد کرده است که نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر برای جبران این خسارتها هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز