خبرگزاری کار ایران

پروژه‌های شهری رشت الزاماً پیوست زیست محیطی خواهند داشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۸۱۶

برگزاری همایشها با رویکرد سلامت، مطالعه و بررسی جهت تعیین مسیر های دوچرخه سواری و پیاده روی در شهر رشت، تصویب طرح تشکیل مدیریت سلامت و… در دستور کار کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت قرار دارد.

در راستای تشکیل کمیته های ده گانه زیر نظر کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت، به ریاست فرانک پیشگر، اولین جلسه کمیته بهداشت با موضوع ارتقاء سلامت با حضور اعضای و مشاوران کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا و میهمانان ویژه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، فرانک پیشگر ریاست کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به میهمانان جلسه اظهار داشت: بحثارتقاء مبحثسلامت در کشور مقوله ای است که در سالهای اخیر با به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به این مبحثبه صورت عمومی پرداخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون وظایفی در این خصوص بر عهده ی شوراها وشهرداری ها در کشور گذاشته شده که قانون ۷۱ تشکیلات شوراهای اسلامی، وظایفی را به شوراها در قالب ارایه طرحها و پیشنهادات محول کرده است.

پیشگر با بیان این مطلب که کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت فعالیت های بسیار مطلوبی را تا کنون برای ارایه طرحهایی جهت سلامت شهروندان و محیط زیست مصوب کرده است گفت: در اهداف راهبردی کمیسیون مورد نظر نگاه ویژه ای به مبحثسلامت و نشاط اجتماعی شده و در افق چشم انداز شهری توسعه یافته و سلامت محور دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این برنامه ی راهبردی فعالیت هایی در مجموعه ی شورا و شهرداری در حال انجام است تصریح نمود: توسعه ایستگاههای تندرستی، نصب وسایل ورزشی برای ارتقاء فرهنگ ورزش و نشاط اجتماعی، افزایش و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا از برنامه های خوبی است که در مجموعه ی شورا و شهرداری در حال انجام است.

وی افزود: در همین جهت برای نخستین بار در بودجه ی سال ۹۴، اعتباری برای سیستم های پایش آلودگی هوا پیش بینی شده است. پیشگر اذعان داشت: مشارکت با مرکز بهداشت استان در جهت اطلاع رسانی و برنامه ی آموزشی ازطریق نصب بنرها و توزیع بروشور مشخص شده است.

از برنامه های دیگر نیز برگزاری همایش ها با رویکرد سلامت، مطالعه و بررسی جهت تعیین مسیر های دوچرخه سواری و پیاده روی در شهر رشت، تصویب طرح تشکیل مدیریت سلامت و… در دستور کار کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت قرار دارد.

وی تاکید کرد: یکی از دیگر برنامه هایی که در آینده پیش بینی شده الزام پیوست زیست محیطی برای پروژه های شهری است که بدین طریق ما خواهیم توانست گامهای ارزنده ای را در جهت ارتقاء بحثسلامت و محیط زیست شهررشت برداریم.

رییس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر رشت در ادامه افزود: از دیگر تصمیماتی که در این کمیسیون برای تعامل بیشتر و پیشرفت در جهت هم افزایی و همگرایی در فعالیت ها اتخاذ گردید، ایجاد مدیریت مشارکتی با تشکیل کمیته های ده گانه در کمیسیون بهداشت، خدمات شهری و محیط زیست است که ریاست هر یک از این کمیته های ده گانه بر عهده ی یکی از اعضای کمیسیون بهداشت قرار دارد.

وی کمیته های ده گانه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت را اینگونه نام برد و تاکید کرد: کمیته ی فرهنگ و محیط زیست، کمیته ی بهداشت، کمیته ی توسعه پایدار، کمیته ی عمران و محیط زیست، کمیته مدیریت و خدمات شهری، کمیته ی پارک ها و فضای سبز، کمیته ی پسماند و بازیافت، کمیته ی مدیریت بحران آتش نشانی و ایمنی، کمیته ی میوه و تره بارو کمیته ی آرامستانها که ریاست کمیته ی بهداشت که امروز اولین جلسه ی تخصصی آن برگزار می شود بر عهده دکتر جمشیدی چناری قرار دارد.

فرانک پیشگر خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت های مذکور به جهت تعامل با سایر نهادهای دولتی در جهت دست یافتن به اهداف توسعه پایدار شهری و سلامت و نشاط اجتماعی است که امیدواریم با همکاری مجموعه ی شورا و شهرداری و دست اندرکاران مربوطه این اهداف تحقق یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز