خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

رسانه‌ها، پیام رسان انقلاب اسلامی در دنیا هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۳۷

اکنون ۱۷۱ نشریه در استان منتشر می‌شود که گیلان پس از تهران و قم، دارای رتبه نخست تعداد نشریه در کشور است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در نشست خبرنگاران با اشاره به طلیعه سی‌و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد:آن‌چه انقلاب اسلامی را در جهان فراگیر کرده، پیام انقلاب است و پیام بدون رسانه معنا ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، فیروز فاضلی به ریشه دینی انقلاب اسلامی مبتنی بر رسانه اشاره کرد و افزود: قرآن معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

وی یکی از ابزارهای رسانه‌ای را منبر خواند و بیان کرد: منبر به معنای جایگاه بلندی است که پیام آشکار از آن ساطع می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی و ایرانی همیشه با رسانه یک شهر و کشور را می‌شناسند، تصریح کرد: رسانه‌ها تاروپودی هستند که جهان نمادین ما را در بر می‌گیرند و در فرهنگ‌سازی به ما کمک می‌کنند.

فاضلی به بخش‌های متعدد رسانه اشاره کرد و گفت: تمام بخش‌های رسانه را می‌توان در چهار نقش فرهنگ‌سازی، پر کردن اوقات فراغت، آموزش از راه مستقیم و غیر مستقیم و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی خلاصه کرد.

وی با اشاره به اینکه امام(ره) انقلاب اسلامی را انفجار نور خواند، یادآور شد: در طلیعه سی‌وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اقدام‌های انجام شده قبل و پس از انقلاب قابل قیاس نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از وجود ۳۵ هزار متر مربع فضای فرهنگی در استان خبر داد و اظهار کرد: فضای مذکور بدون در نظر گرفتن کتابخانه‌ها در استان است.

فاضلی با بیان اینکه دو فصل‌نامه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان منتشر می‌شد، تصریح کرد: اکنون ۱۷۱ نشریه در استان منتشر می‌شود و گیلان پس از تهران و قم دارای رتبه نخست تعداد نشریه در کشور است.

وی به انتشار ۴۸۳ عنوان کتاب از ابتدای سال جاری تاکنون در گیلان اشاره کرد و افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در مجموع ۵۰ عنوان کتاب در استان منتشر شده بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ۷۷ چاپخانه در استان، خاطرنشان کرد: تعداد ۱۳۰ انتشاراتی در استان داریم ضمن اینکه ۴۶ موسسه فرهنگی هنری در گیلان فعالیت می‌کنند.

فاضلی به فعالیت ۱۶ پایگاه اطلاع‌رسانی دارای مجوز در استان اشاره کرد و گفت: مجوز هفت پایگاه خبری تحلیلی به‌زودی صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه شتاب در عرصه فرهنگی در دولت تدبیر و امید ایجاد شده است، تصریح کرد: شتاب در عرصه فرهنگی مانع تدبر نشده زیرا تدبر با شتاب کاری متفاوت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان میانه‌روی و اعتدال را شرط اصلی فعالیت فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: با آنها که می‌خواهند در عرصه فرهنگی وارد شوند برخورد میانه داریم.

فاضلی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان، اظهار کرد: دهه فجر امسال پنج هزار فعالیت فرهنگی در استان اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز