خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار گیلان:

پل ماچیان رودسر و چند طرح عام المنفعه به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۹۹

همزمان باسومین روز از دهه مبارک فجر، پل بزرگ ماچیان دررودسر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رودسر، همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر پل ماچیان رودسر باحضور استاندارگیلان، مدیر کل راه وشهرسازی گیلان ومقامات محلی به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح این پروژه مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با اشاره به مشخصات فنی پل گفت: پل ماچیان دارای ۴ دهنه ۲۵ متری به طول ۱۰۰ متر وعرض سوراه رو۳/۱۱ متر ودارای دوخط پیاده رو با عرض ۵/۱ متر است.

این پل به صورت دوجزئی فلزی بتنی از نوع کامپوزیت ساخته شده است که درآن ۳۸شمع با قطر۲/۱متر بکار رفته و دارای دیوار برگشتی به‌طول ۸۰ متراست و شمع های به‌کار رفته در این دیوار نیز ۳۹ عدد با قطر۸/۰ متربوده وطول آب شکن بتنی آن ۳۵ متر است.

خاوری با بیان اینکه پل ماچیان راه ارتباطی رودسر به رحیم آباد و اشکورات محسوب می شود، افزود: این پل بر اثر جاری شدن سیل و طغیان شدید رودخانه در سال ۹۱ تخریب شد و اداره کل راه و شهرسازی گیلان به‌منظور رفاه مردم منطقه نسبت به احداثآب نمای موقت اقدام کرد. پس از آن نیز با تامین اعتبار لازم، عملیات اجرایی پل اصلی در ابتدای سال ۹۲ آغاز شد وبا صرف هزینه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال دردهه فجر ۹۳به بهره برداری رسید.

خاوری بهره برداری از پروژه های راهسازی ازجمله روکش آسفالت کمربندی کلاچای به‌طول ۴.۶ کیلومتر، بهسازی محور رحیم آباد به قزوین بطول ۳ کیلومتر، روکش آسفالت کمربندی رودسر بطول ۴.۵ کیلومتر، را ازدیگر پروژهایی برشمرد که در این روز به بهره برداری می رسد.

وی افزود: دربخش آسفالت راه های روستایی نیز۱۵.۱۹کیلومترشامل بهسازی وروکش آسفالت روستاهای کویه - لشکاجان - بازرگان محله، آسفالت محور روستایی سیاهکلرود، روکش آسفالت راه چایچان، بهسازی و آسفالت راه روستایی پلام، زیرسازی و آسفالت راه روستایی لیما گوابر، بهسازی و آسفالت۳کیلومتراز محور رحیم آباد به طول لات و تعریض ۲۲دهانه آبرو و احداثدیوار در این محور ازجمله پروژه هایی هستندکه به صورت پایلوت به بهره برداری می رسند و با اجرای این پروژه ها بیش از ۱۴۶۰۰ خانوار بهره مند شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز