خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

فضای مناسب کسب و کار در حوزه گردشگری فراهم شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۹۹

امروز با توجه به وجود امنیت خوبی که در استان داریم، آرامش خوبی را شاهدیم که در این فضا می توانیم در جهت رونق بخش گردشگری قدم برداریم.

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار گیلان، ۱۲طرح عام المنفعه با ۲۲۲میلیارد ریال هزینه درآ ستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، استاندار گیلان در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی آستانه اشرفیه گفت: توسعه همه جانبه بخش گردشگری در گیلان در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امروز فضای سرمایه گذاری و کسب و کار در بخش گردشگری گیلان به خوبی فراهم شده است.

وی گیلان را یکی از امن ترین استان های کشور دانست و یادآور شد: امروز با توجه به وجود امنیت خوبی که در استان داریم، آرامش خوبی را شاهدیم که در این فضا می توانیم در جهت رونق بخش گردشگری قدم برداریم.

نجفی در این خصوص با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در جهت توسعه گردشگری در گیلان اظهار داشت: همه ما بایستی از فضای موجود نهایت استفاده را در جهت توسعه استان داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما فهماند که می توانیم آرمان ها و ارزش های والای خود را به جهانیان نشان دهیم، بیان کرد: پیروزی انقلاب موجب شده تا امروز ما به ایران اسلامی مقتدر تبدیل شویم و در مقابل قدرت های بزرگ با عزت به مذاکره بنشینیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اظهار داشت: امام(ره) و شهدای گرانقدر عزت و سربلندی را به ما هدیه کرده اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با خون شهدا رنگین شده، یادآور شد: تا پایان دهه مبارک فجر امسال تعداد ۹۹۳ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سطح استان گیلان به بهره برداری می رسد.

نجفی با بیان اینکه بهره برداری از این طرح ها نشان دهنده توجه مسوولان نظام و دولت در جهت خدمت رسانی به مردم است، افزود: بهره برداری از طرح ها و پروژه های دهه مبارک فجر امسال در مقایسه با سال گذشته چهار و نیم برابر افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به طرح های نوسازی مدارس گیلان خاطرنشان کرد: طی ماه های گذشته سال جاری تاکنون تعداد ۱۰۶ واحد آموزشی نیز در سطح استان به بهره برداری رسیده است.

نجفی مجموع کلاس های این واحدهای آموزشی را ۵۰۰ کلاس درس عنوان و تصریح کرد: این واحدهای آموزشی با زیربنای حدود ۵۰ هزار مترمربع احداثشده اند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به روند رو به رشد گیلان اظهار داشت: خوشبختانه آمارهای موجود، روند رو به رشد این استان را نشان می دهند و از لحاظ وضعیت درآمدی نیز افزایش خوبی را در گیلان شاهد هستیم.

وی با اشاره به فعال سازی بنادر استان نیز گفت: این امر موجب شده تا در بخش واردات و صادرات گام های موثری در جهت توسعه و رونق اقتصادی گیلان برداشته شود.

نجفی همچنین با اشاره به اینکه روند ایجاد اشتغال در استان نیز ارتقا یافته، افزود: با توجه به اقدامات و برنامه ریزی های دولت شاهد روند خوبی در جهت ایجاد اشتغال در گیلان بوده ایم و تورم این استان در مقایسه با آمار کشوری در سطح پائین تری قرار دارد.

وی کنترل تورم را یکی از اهداف مهم دولت عنوان کرد و یادآور شد: امروز مدیران و مسوولان نظام و دولت با عشق و علاقه در راه پیشرفت و توسعه کشور گام برمی دارند.

استاندار گفت: امروز تمامی مسوولان با قدرت در جهت خدمت به مردم در صحنه حضور دارند و با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این راه قدم بر می دارند.

وی با تاکید بر خدمت رسانی بیشتر به مردم اظهار داشت: همه مسوولان باید با استفاده از فضای موجود در گیلان زمینه خدمت رسانی به مردم را هرچه بیشتر فراهم کنند.

استاندار گیلان در پایان از تمامی قشرهای مردم دعوت کرد تا در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن به مانند سال های گذشته حضوری پرشور داشته باشند و بار دیگر عزت و سربلندی خویش را به جهانیان نشان دهند.

محمد حسین قربانی، نماینده استانه اشرفیه، نیز با اشاره به اینکه این شهرستان در توسعه زیرساختها عقب است خواستار توجه مسولان شد.

حسین اسماعیلیان فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه نیز با ارائه گزارشی از پروژه های دهه مبارک فجر گفت: در این ایام ۷۴پروژه با ۴۹۰میلیارد ریال هزینه به بهره برداری می‌رسد.

صبح امروز با حضور استاندار گیلان دو مجتمع آموزشی و یک سالن ورزشی، پل شهید بهشتی کیاشهر و ۶طرح عمران شهری، مجتمع تجاری و تفریحی بخش خصوصی، یک واحد تجاری مسکونی اوقاف وامور خیریه و هتل ۴ستاره با ۲۲۲میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید

همچنین ساخت مجتمع آبرسانی تجن کوکه برای آبرسانی به ۸روستای دهستان کیسم آغاز شد.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز