خبرگزاری کار ایران

دیدار مشاور امور بانوان وزیر کشور با استاندار گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۲۰۶

با همکاری صندوق مهر رضا به ۸۵۰تولیدکننده حاضر در این نمایشگاه ها ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

استاندار گیلان در دیدار مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: توانمندی‌های بی نظیر زنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف به خوبی نشان داده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، نجفی در این نشست با اشاره به توانمندی‌های بی نظیر زنان ایرانی گفت: این توانمدی‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف ازجمله مسائل علمی به خوبی نشان داده شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه در همین راستا در دولت تدبیر و امید، تقویت جایگاه زنان اهمیت راهبردی دارد، گفت: توجه به اشتغال زنان یکی از این راهبردها است.

استاندار گیلان به هنرمندی و سخت کوشی زنان گیلانی اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات برای تقویت مشاغل خانگی بوی‍ژه در بخش‌های صنایع دستی و فرشبافی حائز اهمیت است.

نجفی افزود: در این بخش‌ها با پرداخت کمترین میزان تسهیلات می‌توانیم به افزایش درآمد خانوارها کمک کنیم. که اقدامتی را در این زمینه در یکسال گذشته انجام داده ایم.

وی همچنین رفع برخی تنگناها و اندیشه های نادرست در مورد زنان که سنخیتی با اسلام و ارزش‌های انقلاب را نیز ندارد نیازمند فرهنگ سازی عنوان کرد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده نیز در این نشست گفت: در دهه مبارک فجر نمایشگاه منطقه‌ای نقش زنان در توسعه پایدار در پنج استان کشور برپا می‌شود.

فهیمه فرهمندپور با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها تاکنون در خراسان رضوی و کرمانشاه افتتاح شده است، افزود: در این نمایشگاه‌ها که فردا در گیلان و روزهای آینده در شیراز و البرز برگزار می‌شود در مجموع ‌هزار غرفه راه‌اندازی شده است.

وی، زمینه سازی برای توسعه اشتعال و کارآفرینی، ایجاد روح همکاری ملی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در زنان را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و گفت: با همکاری صندوق مهر رضا به ۸۵۰تولیدکننده حاضر در این نمایشگاه ها ۱۰۰میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان هم گفت: نمایشگاه منطقه ای مشارکت زنان در توسعه پایدار فردا در رشت افتتاح می‌شود.
ساحره میرسیدی، زمان برگزاری این نمایشگاه را عصرها تا بیستم بهمن در در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان عنوان کرد و گفت: گیلان در برگزاری این نمایشگاه، میزبان استان های مازندران، زنجان، اردبیل و آذربایجان شرقی است.

وی افزود: در این نمایشگاه بانوان توانمند استان‌ها دستاوردها و توانمندی های خود را در۵۴ غرفه در زمینه های صنایع دستی، هنر،، مشاغل خانگی و کارآفرینی، تجارت و بازرگانی ارائه می کنند.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز