خبرگزاری کار ایران

افزایش ۵۰ درصدی نرخ بلیط اتوبوس در کلانشهر رشت

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۹۵

در سال ۹۴ بازهم شهرداری باید یارانه بیشتری به سازمان اتوبوسرانی بدهد تا خدمت رسانی در سطح شهر در حوزه اتوبوسرانی انجام شود.

محمد حسین واثق کار گرنیا در پنجاه و هشتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه در دستور کار این جلسه، بررسی سفر مدیران عامل سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی به کشور مالزی و سنگا‌پور و دستاوردهای این سفر در حوزه حمل و نقل مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اظهار داشت: اینگونه سفر‌ها برای الگو برداری از سیستم حمل و نقل سایر کشور‌ها و استفاده از تجربیات آن‌ها در حوزه حمل و نقل و ترافیک انجام می‌شود.

یه گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، وی با بیان اینکه هیچ هزینه‌ای از سوی شهرداری رشت و سازمان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی برای این سفر انجام نشده است، افزود: گیلان جز ۲۵ استانی بود که دعوت شده بود تا برای انتقال تجربه در این سفر حضور داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با اشاره به بررسی افزایش نرخ بلیط اتوبوس و نرخ کرایه مینی بوس‌های شهر افزود: نرخ بلیط اتوبوس از ۱۰۰ تومان به ۱۵۰ تومان افزایش می‌یابد.

واثق کارگرنیا در ارتباط با افزایش نرخ بلیط اتوبوس‌ها برای سال آینده افزود: با توجه به اینکه اقشار کم درآمد از اتوبوس استفاده می‌کنند باید در افزایش آن به این نکته توجه شود و این نکته هم دور از ذهن نباشد که اگر رقم بلیط کاهش یابد اعتباری که از دولت می‌گیریم کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه برای ایام نوروز برنامه ترافیک و حمل و نقل در کارگروه ترافیک مورد بررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: حل مشکل ترافیک در سال ۹۴ به طور جدی دیده می‌شود.

سهراب راستگو، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی رشت، در این جلسه با بیان اینکه سفر مدیران عامل سازمان اتوبوسرانی و تاکسیرانی با مشارکت سازمان همیاری‌های شهرداری‌های کشور در اتحادیه تاکسیرانی و اتوبوسرانی کشور انجام شد و هیچ بار مالی برای استان نداشت، اظهار داشت: هزینه ماموریتی و هیچ گونه درخواستی هم در استان دراین باره انجام نشد.

وی با تاکید بر اینکه برابر با هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی سازمان اتوبوسرانی کشور در راستای بازدید از اتوبوسرانی کشورهای مالزی و سنگاپور؛ حمل نقل درون شهری و پایانه‌های این دو کشور به دقت مورد بررسی قرار گرفت، افزود: سنگاپور که قدمت چندانی ندارد ایستگاه‌های دورن شهری بسیار زیبایی دارد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی رشت با بیان اینکه از پایانه مرکزی شهر به راحتی در این کشور به همه نقاط شهر تردد می‌کنند، گفت: صنعت کشور مالزی و سنگا‌پور توریسم و روغن پالم است و کل چرخه اقتصادی آن بر این دو محور است.

راستگو با تاکید بر اینکه تفاوتی که مجموعه حمل و نقل کشور ما با مالزی و سنگا‌پور دارد، در زیر ساخت‌ها است، تصریح کرد: مسیر تردد، اتوبوس، قطار سریع السیر و سایر ناوگان حمل و نقل برای خود مسیر مجزا دارد.

وی با بیان اینکه تاکسی‌ها به عنوان کالاهای لوکس در هتل‌های مالزی و سنگا‌پور مستقرند، تصریح کرد: برای جریمه سنگینی که کشور مقرر کرده است هیچ تشکیلاتی تفاوت نرخ ندارد و امنیت پایدار تردد و امنیت شغلی ایجاد شده است و به این شکل رانندگان آن‌ها دغدغه درآمد ندارند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی رشت با بیان اینکه بخشی از الگوی تاکسیرانی آن‌ها در رشت قابل پیاده شدن است، گفت: باید طرح ترافیک و وضعیت پارکینگ شهر را آماده کنیم. زیرا از ساعت شش صبح تمام معابر اصلی و فرعی خیابانهای شهر پارکینگ ماشین‌ها است و این امر تردد و امنیت شغلی پایدار رابرای اتوبوسرانی و تاکسیرانی مختل می‌کند.

راستگو خاطرنشان کرد: چیزی که قابل اجرا در شهر ماست هوشمند سازی سرویس دهی خدمات است و با هوشمندی سازی و تامین هزینه‌های رفاهی برای کسانی که در این حوزه کار می‌کنند می‌توان برنامه ریزی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز