خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان عنوان کرد:

از دست رفتن بخشی از اشتغال گیلان به دلیل کم توجهی به صنعت ابریشم

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۳۴

باتوجه به تعلل‌هایی که در سال گذشته درخصوص افزایش قیمت این محصول انجام پذیرفت امسال بایداین نقیصه جبران شود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه برخی اموال و املاک مرکز توسعه‌ی نوغانداری در لیست سازمان خصوصی سازی قرار گرفته است، خواستار بازگشت این اموال برای ایفای وظایف حاکمیتی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمد علی نجفی در نشست بررسی توسعه نوغانداری با بیان اینکه در سال جدید باید قیمت تضمینی پیله تر ابریشم افزایش مناسب یابد گفت: باتوجه به تعلل‌هایی که در سال گذشته درخصوص افزایش قیمت این محصول انجام پذیرفت امسال بایداین نقیصه جبران شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اشتغال استان به دلیل کم توجهی به صنعت ابریشم در چندسال سال گذشته از دست رفته است از وزارت جهاد کشاورزی و مرکز توسعه نوغانداری کشور خواست از افزایش قیمت این محصول به منظور ایجاد انگیزه‌ی مناسب در نوغانداری دفاع کنند.

نجفی توسعه، ترویج و اطلاع رسانی مناسب در مورد توسعه نوغانداری و صنعت ابریشم را بسیار مؤثر دانست و گفت: اطلاع رسانی درخصوص تحت پوشش قرار گرفتن بیمه پرورش کرم ابریشم برای کشاورزان بسیار مهم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش خواستار باز پس گیری امکانات و ابزار تولید تخم نوغان و نهال توت اصلاح شده به‌ویژه واحد کارگاه تولید تخم نوغان رشت و مزرعه پرند فومن شد، گفت: متأسفانه این امکانات که به منظور ایفای وظایف حاکمیتی مرکز توسعه‌ی نوغانداری ضروری است در لیست اموال و دارایی ‌های واگذاری شده به سازمان خصوصی سازی قرارگرفته ا ست.

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور نیز در این نشست با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت‌های این مرکز گفت: این مرکز در فروردین سال ۹۳ براساس مصوبه‌ی هیأت وزیران به عنوان واحد متولی نوغانداری و توسعه‌ای در ساختار وزارت جهاد کشاورزی با استفاده از امکانات شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران تاسیس و راه اندازی شده است.

علی اصغر داداش پور گفت: ادارات تابعه این مرکز هم اکنون به‌صورت مستقل در استانهای گیلان، مازندران و خراسان رضوی تشکیل شده است و در سایر استان‌ها امور مربوط به نوغانداری از طریق معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استانها و در تعامل با این مرکز پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس ابلاغ مجموعه وظایف و تشکیلات تفصیلی مرکز توسط وزیر جهاد کشاورزی سیاستگذاری، برنامه‌یزی، نظارت و حمایت از کشاورزان تولید کننده پیله تر با اختیار قرار دادن برخی نهاده های تولید مانند تخم نوغان و نهال توت اصلاح شده از جمله مسئولیت‌های این مرکز است گفت: توزیع ۲۰۰ هزار اصله توت اصلاح شده با مشارکت شرکت ابریشم در ۱۵ استان شروع شده است.

سرپرست مرکز توسعه نوغانداری کشور افزود: ۳۶ هزار جعبه تخم نوغان نیزبرای توزیع در فروردین ۹۴آماده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز