خبرگزاری کار ایران

رونق چشم گیر بورس کالای منطقه ی آزاد انزلی:

حجم معاملات انجام شده به بیش از ۲۰۰ هزارتن رسیده است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۴۳

امکان معامله تمامی کالاها و محصولاتی که در بورس کالای کشور مورد معامله قرار می‌گیرد در تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی وجود دارد.

حجم معاملات صورت گرفته در تالار اختصاصی بورس کالای منطفه آزاد انزلی که از ۲۶ مرداد ماه سال جاری با حضور مدیران عالی کشوری و استانی شروع به فعالیت نمود، به بیش از ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ازگیلان، عمده‌ترین محصولات عرضه و معامله شده، ظرف شش ماه از شروع فعالیت نخستین بورس کالای مناطق آزاد کشور در منطقه آزاد انزلی مشتمل بر مواد پتروشیمی نظیر پلی اتیلن، پلی استایرن و قیر است که علاوه بر این مواد شیمیایی نظیر اوره گرانوله، گوگرد، آمونیاک، اسید سولفوریک، جوش شیرین، کریستال ملامین، دی اتانول دی آمین و گلایکول و کشاورزی شامل ذرت، گندم جو، شکر، سویا و کنجاله سویا، نیز در آن معامله شده است.

تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی که با همکاری‌های بورس کالای ایران به عنوان نخستین تالار بورس کالای مناطق آزاد شروع به فعالیت کرده، امکان معامله تمامی کالاها و محصولاتی که در بورس کالای کشور مورد معامله قرار می گیرد، وجود دارد.

هم اکنون ۴ کارگزار در این تالار، مشغول به خدمات دهی به سرمایه گذاران استانی و کشوری بوده که با عنایت به ظرفیت‌ها و امکانات ایجاد شده از سوی این سازمان، بورس کالای منطقه آزاد انزلی ظرفیت استقرار و فعالیت ۱۰ شرکت کارگزار بورس کالا را به صورت همزمان دارا است.

تالار بورس کالای ایران در منطقه آزاد انزلی، حلقه تکمیل کننده روند طی شده از سوی این سازمان در جهت رونق فضای کسب و کار اقتصادی در محدوده منطقه با هدف تثبیت و شفافیت مبادلات تجاری و حذف واسطه های تجاری به منظور ایجاد یک مزیت رقابتی، شروع به فعالیت کرده است و همچنین مذاکرات و اقدامات سودمندی از سوی این سازمان برای اتصال این بورس به بورس کالا کشورهای حاشیه دریای خزر و کشور بلاروس انجام گرفته است

تا کنون تعداد زیادی از تولیدکنندگان صنعتی استان گیلان مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق تالار اختصاصی بورس کالای منطقه آزاد انزلی تأمین کرده‌اند و طبق توافقات صورت گرفته، اتحادیه دامداران و مرغ داران استان نیز مواد مورد نیاز خود را از این تالار خریداری و عرضه می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز