خبرگزاری کار ایران

فرماندار ماسال:

برای خروج از رکود، باید به مزیت‌های اقتصادی هر منطقه توجه شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۵۶

شهرستان ماسال با درارا بودن ییلاقات بکر و زیبا، ‌ غارهای فراوان و بستر‌های باستانی و تاریخی در صورت سرمایه‌گذاری مناسب قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری استان گیلان را دارد.

فرماندار ماسال، ظهر امروز در جلسه ستاد اجرایی تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان ماسال که با حضور مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و مسئولان شهرستان شفت برگزار شد با اشاره به مواهب طبیعی و جاذبه‌های بکر طبیعی این شهرستان گفت: توجه جدی به صنعت گردشگری موجبات افزایش درآمد اقتصادی مردم و فرصت‌های شغلی را در شهرستان ماسال فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، محمود قاسم نژاد با اشاره به بسترهای غنی و دست نخورده تاریخی و باستانی در شهرستان ماسال از اداره کل میراثفرهنگی و گردشگری خواست با تخصیص اعتبار ویژه در این خصوص زمینه افزایش غنای هویتی و اقتصادی شهرستان ماسال را فراهم کند.

قاسم نژاد تاکید کرد: شهرستان ماسال با درارا بودن ییلاقات بکر و زیبا، ‌ غارهای فراوان و بسترهای باستانی و تاریخی در صورت سرمایه گذاری مناسب قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری استان گیلان را دارد.

وی ادامه داد: برای خروج از رکود اقتصادی در هر منطقه باید به مزیت‌های اقتصادی آن منطقه توجه شود، از این رو ما نیز باید به حوزه گردشگری شهرستان به عنوان یک مزیت نسبی در راستای رونق اقتصادی و کاهش بیکاری بنگریم.

فرماندار ماسال خاطر نشان کرد: نظام برنامه ریزی باید طوری طراحی شود که به مناطق کمتر توسعه یافته، توجه بیشتری شود. چرا که عدم توجه به مشکلات اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته، زمینه ساز مهاجرت جمعیت به شهرهای بزرگتر و تبع آن ایجاد معضلات اجتماعی و کاهش استقلال اقتصادی کشور می شود.

قاسم نژاد همچنین با توجه به بسترهای غنی و دست نخورده تاریخی و باستانی از اداره کل میراثفرهنگی و گردشگری خواست؛ با تخصیص اعتبار ویژه در این خصوص زمینه افزایش غنای هویتی و اقتصادی شهرستان ماسال را فراهم کنند.


مدیر کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی و کاهش قیمت نفت تاکید کرد: حوزه گردشگری با قابلیت های فراوانی که دارد می تواند به عنوان یکی از تکیه گاه های اساسی اقتصاد مقاومتی در کشور مطرح باشد.

رضا علیزاده با توجه به درپیش بودن سفرهای نوروزی تصریح کرد: گیلانیان همواره به ویژگی میهمان‌نوازی در کشور معروف بوده‌اند. از همین رو جا دارد ادارات و نهادهای مختلف نیز با برنامه‌ریزی مناسب، زمینه‌ی پذیرایی مناسب از مسافران نوروزی را فراهم کنند.

وی شهرستان ماسال را از لحاظ دارا بودن مواهب طبیعی بکر و زیبا و ویژگی‌های اکوتوریستی، ژئوتوریستی، تاریخی و فرهنگی بسیار غنی و کم نظیر ارزیابی کرد و افزود: علیرغم وجود ابعاد مختلف جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان، زیرساخت‌های اقامتی گردشگری شهرستان، جوابگوی استقبال زایدالوصف گردشگران نیست و نیاز است در این زمینه توجه بیشتری صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز