خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی موزه میراث روستایی گیلان خبرداد؛

اجرای نمایش های آیینی سنتی در موزه میراث روستایی گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۶۱۵۱۲

مدیر اجرایی موزه میراث روستایی گیلان از اجرای برنامه ها و نمایش های آیینی سنتی همراه با صنایع دستی و غذاهای محلی از پنجم فروردین 94 در این مکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سعادت الله مسعودی امروز در جلسه میراث فرهنگی گیلان با اشاره به برنامه های نوروزی میراث روستایی این استان اظهار کرد:برنامه های شاد و خوبی برای بازدیدکنندگان از موزه میراث روستایی گیلان در ایام نوروز اجرا می شود.

وی افزود: برنامه های شاد، موسیقی محلی و ساز و نقاره پس از ایام فاطمی و از روز پنجم فروردین 94 برای بازدیدکنندگان اجرا می شود.

مدیر اجرایی موزه میراث روستایی گیلان، برگزاری سینمای مستند، نمایش های آیینی، بازی های محلی، بازارچه صنایع دستی، پخت نان های محلی و ... را از دیگر برنامه های جشنواره نوروزی سال 94 برشمرد.

وی با اشاره به اینکه اجرای ساز و نقاره برای روزهای ششم،هفتم و دوازدهم برنامه ریزی شده است، افزود: موزه میراث روستایی گیلان از ساعت 9 صبح تا 18 عصر میزبان گردشگران نوروزی است.

مسعودی، موزه میراث روستایی گیلان را نخستین اکو موزه ای کشور دانست و بیان کرد: این موزه در رابطه با معرفی تاریخچه و نوع فرهنگ و زندگی مردم در فضای باز ایجاد شده است.

وی یادآور شد: در این موزه معیشت، کار، مسکن، صنایع دستی و انواع فضاهایی که در یک حوزه خانوادگی وجود دارد بازسازی و به نمایش درآمده است.

به گزارش ایلنا، موزه میراث روستایی گیلان در زمینی به مساحت حدود 260 هکتار در پارک جنگلی سراوان و درکیلومتر 18 جاده رشت – تهران واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز