خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشورخبرداد:

نوغانداران کشور شناسنامه‌دار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۶۴۹۸۳

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور شناسنامه‌دار کردن نوغانداران را از طرح‌های در حال انجام مرکز توسعه نوغانداری کشورعنوان کرد و افزود: عضویت نوغانداران در نظام صنفی در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی‌اصغر داداش‌پور امروز در جلسه نوغانداری گیلان از تدوین 11 استاندارد برای صنعت نوغانداری در آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه مشترک بین مرکز توسعه نوغانداری کشور و آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شده است.

وی برقراری بیمه کرم ابریشم را یکی از موارد کاهش خطرپذیری در این صنعت مطرح کرد.

به گفته رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، در موضوع آموزش و توانمندسازی رابطه خوبی با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایجاد شده است.

وی، پرداخت تسهیلات بانکی را از اقدام‌های حاکمیتی به نوغانداران خواند و گفت: تسهیلات مورد نیاز نوغانداران از طریق صندوق مهر امام رضا (ع) در استان‌های مختلف پرداخت می‌شود.

داداش پور به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: واردات ابریشم باید به سمت واردات پیله تغییر یابد.

وی ادامه داد: این امر با ارائه تعرفه‌های جدید امکان‌پذیر است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از واحدهای ابریشم نیمه‌فعال و غیرفعال است، متذکر شد: تعیین تعرفه باید در ستادهای ویژه‌ای مشخص شود.

وی اظهار کرد: مبلغ 180 میلیون تومان از محل اعتبارات فنی و اعتباری از طریق دفتر امور بانوان استانداری گیلان برای اجرای طرح تشویق بانوان روستایی در پرورش ابریشم تامین شده است.

داداش‌پور شناسنامه‌دار کردن نوغانداران را از طرح‌های در حال انجام مرکز توسعه نوغانداری کشورعنوان کرد و افزود: عضویت نوغانداران در نظام صنفی در حال پیگیری است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور وجود بانک‌های اطلاعاتی در شناسایی نوغانداران را مهم خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز