خبرگزاری کار ایران

انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان شهرستان آستانه اشرفیه برگزارشد

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۳۸۳

خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آستانه اشرفیه به‌عنوان یکی از اعضای اصلی شوای مشورتی اصلاح‌طلبان آستانه اشرفیه انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از آستانه اشرفیه؛ جلسه شورای مشورتی اصلاح‌طلبان این شهرستان با محوریت انتخابات شورا برگزار شد.

رضا صالح جلالی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در دوره ششم و از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در گیلان طی سخنانی فرایند انتخابات را به نوعی "گردش نخبگان" در جامعه دانست وعنوان کرد: زمانی که در جامعه امکان گردش نخبگان و جابجایی قدرت بین نیروهایی که به دلیل حضور در قدرت و عدم نظارت، دچار فساد شده‌اند با نخبگانی که در جامعه رشد کرده‌اند وجود ندارد، به نوعی جامعه دچار عدم تعادل اجتماعی شده و گردش از پایین به بالا تعطیل می‌شود و این خود فاصله عظیمی بین مردم وحکومت ایجاد می‌کند.

وی ویژگی دیگر این نوع جوامع را انباشت خواسته‌های مردم دانست و گفت: این انباشت خواسته‌ها به نوعی خطرناک‌ترین واکنش را در پی دارد وآن "خشم" است.

صالح عنوان کرد: خشونت‌آمیزترین رفتارها در طول 100 سال گذشته توسط نخبگانی صورت گرفته است که امکان حضور در جایگاه شایسته خود را نیافته‌اند.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع جوامع را از دست دادن "قدرت انطباق" با جامعه جهانی دانست و خاطر نشان کرد: نظام اجتماعی برای بقای خودش باید فرصتی فراهم کند تا در چارچوب قانونی و منطقی این جابجایی قدرت صورت گیرد.

 رضا صالح جلالی اضافه کرد: اگر جامعه‌ای موفق به گردش قدرت به شکل صحیح شود، شاهد اقتدار حاکمیت و دلبستگی مردم به نظام خواهیم بود و در اینصورت جامعه‌ای متعادل، آرام، شاداب و با انگیزه خواهیم داشت.

همچنین در ادامه حسینی، از اعضای مرکزی شورای مشورتی اصلاح طلبان گیلان در این مراسم ضمن اظهار خورسندی از اینکه پس از انتخاب دولت تدبیر و امید ساختار نوینی در اصلاح‌طلبان شکل گرفته است؛ عنوان کرد: دولت دکتر روحانی اصلاح طلب نیست، لیکن باور داریم رفتارهایی که دولت در حوزه‌های مختلف دارد تا حد قابل توجهی اصلاح‌طلبانه است.

وی افزود: مخصوصاً در عرصه سیاست خارجی، تعامل سازنده با جهان چیزی است که اصلاح‌طلبان همواره خواستار آن بوده‌اند و در حوزه اقتصاد هم تلاش دولت برای ترمیم باتلاقی از مفاسد و سوء مدیریت‌های دولت گذشته تحسین برانگیز است.

وی اظهار داشت: خط کش ما منطق،منافع ملی و رعایت حقوق شهروندی است.

حسینی بیان داشت: آنهایی که اکنون خود را "دلواپسان"می‌نامند، دلواپس منافع ایران نیستند، دلواپس سفره‌های گسترده‌ای هستند که در حال بر چیده شدن است.

در پایان انتخابات شورای مشورتی اصلاح طلبان شهرستان آستانه اشرفیه برگزار شد و رضا صالح جلالی، رضا پرستش، علی پور محمدی فلاح، علیرضا اشجاری، سامی پور محمدی فلاح، سیما محمودی و حسین اسمائیل نیا به‌عنوان اعضای اصلی و اسماعیل محمدی خواه و حسن فلاحی به‌عنوان اعضاء علی‌البدل انتخاب شدند.

لازم به ذکر است سیما محمودی خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آستانه اشرفیه به‌عنوان یکی از اعضای اصلی شوای مشورتی اصلاح طلبان آستانه اشرفیه انتخاب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز