خبرگزاری کار ایران

وضعیت 1200واحد بلاتکلیف مسکن مهر گیلان مشخص می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: از سنوات گذشته ساخت تعدادی از واحدهای مسکن مهر در مراحل ابتدایی متوقف شده بود که با معرفی نفر جایگزین، فعالیت این پروژه‌ها از سر گرفته شد.

به گزارش ایلنا، علی خاوری در جلسه شورای مسکن اظهار داشت: افزایش وام در بحث مسکن مهر اتفاق خوبی است که برای کلیه واحدهایی که پیشرفت آن بیش از ۵۰ درصد می‌باشد اجرائی می‌شود.

وی افزود: زمانی تعاونی‌ها برای دریافت وام به بانک‌ها معرفی می‌شوند که اعضا را معرفی وقرارداد اجاره نامه نیز منعقد شود وتا زمانی که این امر صورت نگیرد، تعاونی‌ها به بانک معرفی نمی‌شوند.

خاوری با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای واحدهای متوقف شده گفت: از سنوات قبل تعدادی از واحد‌ها در حد پی یا بالا‌تر از آن متوقف شده بودند که با معرفی نفر جایگزین، فعالیت آن پروژه‌ها از سر گرفته شد که این کار در شهررشت برای برخی بلوک‌ها انجام شده ودر تالش ولاهیجان نیز در بخشهایی از مسکن مهر انجام شده است که با ادامه این روند وضعیت ۱۲۰۰واحد بلا تکلیف مسکن مهر گیلان نیز مشخص می‌شود.

وی عنوان کرد: در فاز یک مسکن مهر رشت۵۰۰تا ۶۰۰ظرفیت خالی موجودبود که با تفاهم صورت گرفته با شهرداری رشت ۵۷۰واحد سه جانبه جهت اجرای تعهدات حوزه شهری وارائه خدمات متقابل به شهرداری رشت واگذار شده، هرچند این خدمات ازسوی آن مرکز بلاتکلیف مانده است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان با بیان اینکه افزایش وام بانکی قوه محرکه‌ای برای فاز ۲مسکن مهر رشت محسوب می‌شود، افزود: کلیه متقاضیان گروهی وانفرادی مسکن مهر به فاز ۲این سایت هدایت می‌شوند بطوریکه علاوه بر احداث ۲۸۰۰واحد توسط انبوه سازان، ۴۰هکتارنیز برای خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران قطعه بندی شده ودرحال واگذاری می‌باشدوبرای برخی مراکز علمی ودانشگاهی نیززمین در نظر گرفته شده است که در شرف ساخت است.

مهندس خاوری در پایان ضمن تشکر از همکاری همه دستگاههای متولی در توسعه زیرساختهای مسکن مهر، خواستار اهتمام ویژه جهت ادامه این فرایند در فاز ۲مسکن مهر رشت شد.

کد خبر : ۳۱۵۷۰۰