خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان خبر داد

شروع به کار شعب ویژه بررسی جرائم انتخاباتی

رئیس کل دادگستری گیلان از شروع به کار شعب ویژه بررسی جرائم انتخاباتی در دادگستری خبر داد.

به گزارش ایلنا ، احمد سیاوش پور در نشست ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی گیلان، انتخابات را از مهمترین شئون جامعه دانست و خاطرنشان کرد: مردم  در انتخابات سهیم بوده و نقش بسزایی در آن دارند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات از نشانه‌های دموکراسی و مردم سالاری در جامعه است تصریح کرد: انتخابات در مسیر توسعه کشور تاثیرگذار باشد.

این مقام ارشد قضایی یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران را مردم سالاری  ذکر کرده و اظهار کرد: شرکت در انتخابات را یکی از مهمترین حقوق  مردم  در تعیین سرنوشت خود و سرنوشت سیاسی و اجتماعی جامعه است.

سیاوش‌پور با بیان اینکه هر انتخاباتی مستلزم صرف هزینه‌های مادی و معنوی برای کشور است افزود: تجمیع دو انتخابات مجلس شورا و مجلس خبرگان تصمیم درستی بوده و علاوه بر این هزینه‌های بیت المال را  نیز کاهش خواهد داد.

وی  امنیت استان گیلان را در حد مطلوبی ارزیابی کرد و ابراز داشت: تنشهای سیاسی در استان گیلان نسبت به سایر استانها کمتر بوده و آرامش نسبی در سطح شهرهای گیلان حاکم است.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه طرح مشکلات جامعه در فضای مجازی را بیشتر از کرد واقعی آن در جامعه عنوان کرد و از مسئولان خواست تا بر فضای مجازی نظارت بیشتر داشته باشند.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره  به استفاده از ظرفیت صدا و سیما برای تبلیغات انتخاباتی تصریح کرد: باید رعایت اصل عدالت در چنین برنامه‌هایی مورد توجه قرار بگیرد.

وی از شروع به کار شعب ویژه بررسی جرائم انتخاباتی در دادگستری خبر داد و تاکید کرد: پرونده‌های قضایی در مباحثی مانند جرائم انتخاباتی باید به خوبی مدیریت شده  و با دقت و تامل مورد بررسی قرار بگیرند هرچند که سعی می‌شود زمان رسیدگی به آنها به حداقل برسد.

در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان نیز  با تسلیت ایام عزاداری حضرت سید الشهدا علیه‌السلام، از دادگستری استان برای برگزاری چنین نشستهایی قدردانی کرد.

محمد احمدی‌پور با بیان اینکه انتخابات هیچ گاه به عنوان هدف نظام مطرح نبوده است تصریح کرد: انتخابات یکی از مهمترین راهکارهای رسیدن به اهداف جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: انتخابات می‌تواند به ابزار قدرتی تبدیل شود که مشکلات سیاسی را حل کرده و باعث تقویت ایران در دنیا شود و این منوط به اجرای دقیق و درست انتخابات است.

احمدی‌پور همچنین اجرای ناصحیح انتخابات را عامل به وجود آمدن شکاف در جامعه ذکر کرد و گفت: مسئولان باید تمام توان خود را در برگزاری انتخاباتی آرام و سالم به کار گیرند.

کد خبر : ۳۱۷۵۳۸