خبرگزاری کار ایران

فرماندار تالش

توسعه مشاغل خانگی موجب رونق اقتصاد مناطق محروم می‌شود

فرماندار تالش با انتقاد از کم‌توجهی به مشاغل خانگی ، گفت: یکی از راهکارهای توسعه اشتغال و پویایی اقتصاد در مناطق محروم توسعه مشاغل خانگی است.

به گزارش ایلنا، علی فتح اللهی در جمع اعضای کارگروه اشتغال شهرستان تالش ،بحث اشتغال را یکی از نیازهای مهم و ضروری شهرستان عنوان کرد و بر پیگیری جدی مصوبات جلسات گذشته تاکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب این منطقه و اقدامات اولیه‌ای که صورت گرفته، مصوبات کارگروه اشتغال و اجرایی کردن آنها گام مهمی در اشتغال جویندگان کار خواهد بود.

فرماندار تالش افزود: در شهرستان تولید مشاغل خانگی از جمله گلیم بافی ، فرش بافی، پرورش قارچ ، تابلوفرش، تابلوهای زینتی از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای توسعه اشتغال و پویایی اقتصاد در مناطق محروم توسعه مشاغل خانگی است که در این راستا روستاهای شهرستان از استعداد خوبی برخوردار بوده و در این عرصه قدمهای خوبی برداشته شده است.

فتح اللهی اظهار داشت: توسعه مشاغل خانگی با توجه به ظرفیت و استعدادی که در این عرصه وجود دارد می تواند درآمد خوبی برای جوانان منطقه ایجاد کند.

فرماندار تالش با اشاره به اهمیت توسعه مشاغل خانگی بیان کرد: جهت توسعه مشاغل خانگی و رونق اقتصاد در مناطق محروم و روستایی تسهیلات کم بهره به تولید کنند گان مشاغل خانگی اعطا می شود.

وی در ادامه با انتقاد از کم‌توجهی به مشاغل خانگی تصریح کرد: بحث مشاغل خانگی و تولیدات آن و نقش این مشاغل در رونق اقتصاد محلی و حل معضل بیکاری به دلیل نرخ بالای سود تسهیلات آن چندان مورد توجه واقع نشده است.

فتح اللهی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و حمایتی مربوطه برای ترویج و رونق مشاغل خانگی باید طرح‌ها و پیشنهادات خود را تهیه و ارائه دهند تا آموزش‌ها و حمایت‌های جدی از این مشاغل برای تولید کالای قابل عرضه در بازار انجام بگیرد.

 

 

 

کد خبر : ۳۱۸۷۳۹