خبرگزاری کار ایران

در ماسال

همایش دهیاران و مبانی پدافند غیرعامل برگزار شد

به منظور آشنایی دهیاران با اهداف و وظایف دهیاری ها در حوزه پدافند غیر عامل، همایش تبیین مبانی پدافند غیر عامل در ماسال برگزار شد.

به گزارش ایلنا، معاون فرماندار ماسال در این همایش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دفاع جزئی از یک ملت زنده و پویا است، افزود: با نگاهی گذرا به تاریخ انقلاب اسلامی ایران شاهد توطئه های گوناگون دشمنان نظام اسلامی از طریق انواع فشارهای سیاسی و نظامی در جهت تغییر مسیر انقلاب بوده اند.

اسماعیل قاسمی با بیان اینکه دشمن پس از یک سال از پیروزی انقلاب با به راه انداختن جنگ تحمیلی 8 ساله، جنگی نابرابر را بر ما تحمیل کرد گفت: البته با رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام، توانستیم کشور را از گزند بدخواهان حفظ نماییم.

وی اعمال تحریم های ظالمانه و تهاجم فرهنگی علیه کشورمان را از دیگر توطئه های دشمنان عنوان و تصریح کرد: همه این موارد نشان دهنده این است که دشمن لحظه ای بیکار ننشسته و از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور استفاده می کند، لذا ما با اجرای اصول پدافند غیر عامل باید طوری برنامه ریزی نماییم که در صورتی که دشمن هر حرکتی را علیه کشور انجام دهد کمترین آسیب و خسارت به کشورمان وارد شود.

معاون فرماندار ماسال همچنین با عنوان اینکه کشور ما از نظر بلایای طبیعی از جمله کشورهای حادثه خیز جهان محسوب می شود، تاکید کرد: دهیاران به عنوان نماینده حاکمیت در سطح روستاها باید با اجرایی کردن مبانی پدافند غیر عامل، زمینه ای را فراهم کنند که در صورت بروز هر گونه بحران طبیعی و یا انسانی، زیرساخت های اساسی روستا کمترین آسیب پذیری برخوردار باشند.

کد خبر : ۳۱۸۹۸۴