خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت در گفت‌وگو با ایلنا

13 آبان نشانه یکپارچگی ملت ایران برای مقابله با استکبار جهانی است

موضع جمهوری اسلامی و ملت ایران در برابر ظلم و استکبار هرگز تغییر نکرده است و همچنان مبارزه با استکبار شعار اصلی ماست.

فرماندار شهرستان رشت،13 آبان را نشانه یکپارچگی ملت ایران برای مقابله با استکبار جهانی دانست و گفت: موضع جمهوری در برابر ظلم و استکبار هرگز تغییر نکره است.

سیدعیسی مهدوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایلنا در رشت، سیزده آبان را روزی تاریخی و نقطه عطفی در انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت:امام خمینی (ره) از حماسه بزرگ ملت ایران در این روز بعنوان انقلاب دوم یاد کرده است.

وی افزود: مردم مسلمان و ولایتمدار ایران در این روز برای مبارزه با استکبار جهانی و خنثی کردن توطئه های مستکبران علیه  انقلاب اسلامی به پا خواستند و حماسه آفریدند.

مهدوی با اشاره به اینکه 13 آبان یادآور 3 رخداد مهم در کشور است، خاطرنشان کرد: تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در 13 آبان 1343، 13 آبان 1357 که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان  1358 ، این روز را سطور ویژه در خاطر ملت ایران ثبت کرده است.

فرماندار رشت با بیان اینکه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، افزود: موضع جمهوری اسلامی و ملت ایران در برابر ظلم و استکبار هرگز تغییر نکره است و همچنان مبارزه با استکبار شعار اصلی ماست.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی همیشه مدافع حقوق مطلومان بوده و مقابل ظالمان ایستاده است و تحت هیچ فشاری از مواضع خود عقب نشینی نکرده است.

مهدوی، آگاهی و بصیرت نسل نوجوان و جوان را بسیار ارزشمند و ضروری خواند و تصریح کرد: دانشجویان ما  بنا به فرمایش امام (ره) ،  باید  مانند جوانان و دانشجویان  دهه پنجاه باشند و را ه استکبار ستیزی را ادامه دهند.

وی یادآور شد: پرداختن جوانان به کار سیاسی ،عقیدتی و اجتماعی و پایداری در اتحادپذیری از تاکیدات مقام معظم رهبری است.

فرماندار رشت با بیان اینکه دانش آموزان و دانشجویان آینده سازان کشور هستند، گفت: حضور گرم دانش آموزان و دانش جویان کشور در راهپیمایی بزرگ 13 آبان نشان از آگاهی و روحیه انقلابی این قشر دارد.

کد خبر : ۳۱۹۰۸۵