خبرگزاری کار ایران

شهردار منطقه ۳ رشت در گفت‌و گو با ایلنا

خدمات شهری باید عادلانه توزیع شود

شهردار منطقه ۳ رشت گفت: یخچال مهربانی با هدف تلنگر به اذهان عمومی جهت توجه بیشتر به قشر نیازمند و کارتن خواب نصب شده است.

سمیه رستگار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در رشت، اظهار کرد: در حال حاضر چندین پروژه عمرانی در منطقه ۳ در دست اجراست که با به سر انجام رسیدن بخشی از آن‌ها در ۴ ماه آینده شاهد چهره‌ای متفاوت از این منطقه خواهیم بود.

وی از افتتاح سه پارک در این منطقه ظرف ۲ تا ۴ ماه آینده خبر داد و افزود: به سرانجام رساندن پروژه‌هایی که از قبل کلید خورده‌اند از مهم‌ترین اهدافی است که به دنبال آن هستم.

شهردار منطقه ۳ رشت با بیان اینکه چندین پروژه خدماتی نیز در این منطقه در حال اجراست، گفت: زیباسازی و مرمت پارک‌ها و اماکن تفریحی موجود در سطح شهر از جمله اولویتهاست.

وی با اشاره به اینکه توجه به اماکنی همچون پارک‌ها موجب جذب گردشگران می‌شود، عنوان کرد: در پارک‌های کشاورز و ملت چندین طرح از جمله ساخت آب نما و نور‌پردازی در نظر گرفته‌ایم که تا پایان سال مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

رستگار گفت: متاسفانه پارک کشاورز مظلوم واقع شده چراکه با کمترین هزینه می‌توانست به زیبا‌ترین پارک رشت مبدل شود و در حال حاضر نیز نور‌پردازی مهم‌ترین اولویت این پارک است.

وی با بیان اینکه هدف شهرداری منطقه ۳، توزیع عادلانه خدمات شهری است، افزود: از این به بعد خدمات‌رسانی در سرتاسر این منطقه برابر خواهد بود.

شهردار منطقه ۳ رشت در ادامه به نصب «یخچال مهربانی» در سطح این منطقه اشاره کرد و بیان داشت: برای نصب این یخچال یک ریال هم از بودجه شهرداری هزینه نشده است و تماما با همت کارکنان شهرداری انجام گرفت.

وی با تاکید بر ضرورت ارتقاء فرهنگی جامعه، خاطرنشان ساخت: ما قرار است یاد بدهیم عده‌ای هستند که چشمشان منتظر دست‌هایی است که می‌توانند بخشنده باشند.

رستگار با اشاره به اینکه «یخچال مهربانی» همزمان با تاسوعای حسینی در محدوده زرجوب به بهره‌برداری رسید‌، تصریح کرد: این یخچال با شعار «یک لقمه مهربانی» و با هدف تلنگر به اذهان عمومی جهت توجه بیشتر به قشر نیازمند و کارتن خواب نصب شده است.

وی ادامه داد: پشت این شعار جلب مشارکت مردم است. اگر قطره قطره آبی که هدر می‌رود، جمع شود یک نفر را سیراب می‌کند و شاید لقمه‌ای که اضافه آمده بتواند یک نفر را از گرسنگی نجات دهد لذا از همشهری‌های نوعدوست انتظار دارم در کنار لقمه‌هایی که مصرف می‌کنند برای جلوگیری از اسراف نعمات الهی، توجه داشته باشند که یخچالی در کنارگذر زرجوب برای افراد فقیر ساکن زیر این پل، تعبیه شده است که می‌تواند گرسنه‌ای را سیر و تشنه‌ای را سیراب کند.

شهردار منطقه ۳ رشت گفت: منتظر مشارکت‌های مردمی و نهادهای مردمی در سرویس‌دهی به این یخچال هستیم و در صورت استقبال و مشارکت در اجرای این طرح، قطعا در آینده طرح جدیدی از شهرداری منطقه ۳ در راستای کمک به نیازمندان خیابانی صورت می‌گیرد.

رستگار تاکید کرد: تاسوعا و عاشورای امسال با نصب این یخچال و همچنین با حضور کمپین مردمی در راستای جمع‌آوری ظروف یکبار مصرف در خیابان‌ها جلوه ویژه‌ای داشت و پیام امام حسین (ع) را بیشتر منصه ظهور گذاشت.

وی اظهار کرد: شعار شهرداری منطقه ۳ رشت «یک قدم من، یک قدم تو، یک شهر زیبا» است.

کد خبر : ۳۱۹۳۳۵