خبرگزاری کار ایران

امام جمعه رودسر

توانمندسازی مددجویان کمیته امداد بطور جدی دنبال شود

امام جمعه رودسر توانمندسازی مددجویان را اقدامی منطقی و اساسی دانست و گفت: کمیته امداد باید این رویکرد را بطور جدی دنبال کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین دستجردی در دیدار با مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به رویکرد توانمندسازی در  این کمیته گفت: ایجاد اشتغال و رساندن افراد به استقلال مالی و خوداتکایی ، آرامش خاطر و امنیت روانی  را برای خانواده‌ها به همراه داشته که امیدواریم این کار با همراهی و همدلی سایر دستگاهها و مساعدت بیش از پیش مسئولان تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه فقر در جامعه اسلامی هرگز پذیرفتنی نیست افزود: پدیده فقر زمانی ریشه کن می‌شود که فرصت اشتغال به اندازه کافی برای مردم فراهم و جامعه از کسب و کار برخوردار  شود.

دستجردی به مصارف زکات نیز اشاره کرد و گفت: مصارف زکات درمنابع اسلامی  مشخص و تعریف شده هستند و بخشی از آن باید در اموری که فقرا ازآن متنعم می‌شوند مصرف شود.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این دیدار درباره توانمندسازی و رویکرد جدید این نهاد گفت: اکنون نگاه کمیته امداد این است که مددجویان در چرخه حمایت رسوب نکنند بلکه طی فرآیندی به توانمندی رسیده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شوند.

علیرضا محمدی به نقش کلیدی امامان جمعه و جماعات بویژه در بعد مسجد محوری با رویکرد ترویج و اشاعه بیش از پیش سنت‌های حسنه الهی بویژه زکات مستحبی اشاره  و تاکید کرد: همه باید تلاش مضاعف کنیم تا جامعه‌ای عاری از تنگدستی و دارای فاصله طبقاتی داشته و بتوانیم به موقع به داد محرومان و نیازمندان برسیم.

لازم به ذکر است مدیرکل کمیته امداد گیلان همچنین با حضور در دفتر کار فرماندار رودسر با وی گفت‌وگو کرد و در حاشیه این دیدارها رضوی امامی به عنوان مدیر جدید کمیته امداد این شهرستان معرفی شد.

کد خبر : ۳۱۹۸۷۴