خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان

رسانه‌ها به اختلافات دامن نزنند

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: به تمامی رسانه‌ها و نهادهای اطلاع‌رسانی توصیه می‌شود از بروز تشنج و درگیریهایی که فایده‌ای برای مردم ندارد اجتناب کنند و به دشمنی‌ها و اختلافات دامن نزنند.

به گزارش ایلنا، مراسم تحلیف اعضای هیئت منصفه مطبوعات گیلان با حضور رییس کل دادگستری استان برگزار شد.

احمد سیاوش‌پور در این نشست با اشاره به اینکه پایه نظام اسلامی بر مبنای مردم سالاری است تصریح کرد: نقش افکار عمومی در حوزه اجتماعی و سیاسی و اقتصادی بسیار مهم بوده و در تمامی چالش‌ها و مسائل و مشکلات انقلاب، مردم نقش پررنگی ایفا کرده‌اند.

وی حرکت کلیدی مردم را عامل تحقق انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: تحقق شعار وحدت کلمه از آرمانهای امام راحل (قدس سره) بود که امروزه شاهد شکوفایی و به ثمر رسیدن آن هستیم.

این مقام ارشد قضایی رسانه و مطبوعات را از ارکان نظام جمهوری اسلامی دانست و و اظهار داشت: رسانه هم از دیدگاه مثبت دارای جایگاه و موقعیت بالایی است و هم از نقطه نظر آسیب و خطراتی که در جامعه ایجاد می‌کند، از دغدغه‌های مهم حکومت‌هاست.

سیاوش‌پور با بیان اینکه برای هدایت این رکن مهم جامعه باید چشمانی بصیر و آگاه همواره ناظر بر آن باشد خاطر نشان کرد: اعضای هیئت منصفه مطبوعات، نمایندگان همه صنوف و اقشار جامعه می‌باشند و وظیفه خطیر وسنگینی بر عهده آنان نهاده شده است.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه ابراز کرد: دادگاه مطبوعات دادگاه ویژه‌ای است و در شعبه خاصی به تخلفات و جرائم آن رسیدگی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه میزان عملکرد ما باید براساس حق و عدالت باشد گفت: فکر و اندیشه و عقلانیت بهترین نعمت الهی است که هم باید در قضاوت مورد توجه قرار بگیرد و هم باید فعالان حوزه مطبوعات کشور آن را سرلوحه خود قراردهند.

رئیس شورای قضایی گیلان به تمامی رسانه‌ها و نهادهای اطلاع رسانی توصیه کرد از بروز تشنج و درگیریهایی که فایده‌ای برای مردم ندارد اجتناب کنند و به شعله ور شدن دشمنی‌ها و اختلافات دامن نزنند.

این مقام ارشد قضایی از مطبوعات استان و تمام کسانی که با قلم خویش جامعه را جهت دهی می‌نمایند خواست تا انصاف را رعایت کرده و سعی نمایند فضای حاکم بر استان مملو از آرامش ودوستی باشد.

وی دستگاه قضایی را ملجا و پناهگاه مردم عنوان کرد که همراه سعی داشته است در مسیر احقاق حق گام بردارد و زیر سوال بردن زحمات و تلاشهای دست اندکاران قضا را موجب سلب اعتماد مردم به نظام اسلامی دانست.

سیاوش‌پور با نقل قول از سخنان رئیس قوه قضائیه تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی را در کل کشور در سال گذشته حدود ۱۵ میلیون پرونده اعلام کرد و خاطر نشان نمود: این آمار بالا نشان از اعتماد مردم به سیستم قضایی است.

رئیس کل دادگستری گیلان، انصاف را بهترین خصلت و صفت هر انسانی دانست و یادآور شد: رسانه‌ها ومطبوعات باید اظهارنظرات و تبلیغات خود را بر مبنای صحیح و قانونی ارائه کرده و با رعایت حقوق شهروندی، آبروی اشخاص را که حرمت آن از کعبه نیز بالا‌تر است حفظ کرده و احترام متقابل را همواره مد نظر داشته باشند.

لازم به ذکر است در این مراسم احکام جواد شفارودی، علی کشت پرور، سلیمان‌پور ابراهیم، خلیل بیانی فر، حسینعلی خدایگانی، سید ابوطالب حجازی، جمال یاری، صمد اسماعیلی، حسن رجبی، شریف رضایی، مظاهر زمانی، عطاء الله حاجتی مدارایی و سیده زهرا شفیع ژور به عنوان اعضای جدید هیات منصفه دادگاه مطبوعات در استان گیلان با حکم سراج نماینده تام الاختیار ریاست قوه قضاییه در تعین اعضای هیات منصفه سراسر کشور توسط ریس کل دادگستری استان گیلان ابلاغ شد.

کد خبر : ۳۱۹۹۸۲