خبرگزاری کار ایران

فرماندار رودبار

کمبود پزشک بزرگترین مشکل بیمارستانهای رودبار است

فرماندار رودبار ازکمبود پزشک عمومی و متخصص در بیمارستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: این شهرستان پزشک ارتوپد ندارد و در تجهیزات بیمارستانی با کمبودهایی روبرو است.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد احمدی در نشست بررسی مشکلات بخش بهداشت و درمان شهرستان رودبار که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و معاونان وی و مسوؤلان شهرستان در سالن شهید سیدیونس رودباری فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اجرای طرح تحول سلامت یکی از اقدامات ارزشمند و در خور تقدیر دولت است که هزینه درمان خانواده‌ها را بعنوان یک دغدغه اساسی و بزرگ پوشش داد.

وی، با اشاره به افتتاح مرحله نخست بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) رودبار و افتتاح بخش CCU این بیمارستان اضافه کرد: رودبار با مرمت و احداث ۵۵ واحد خانه بهداشت به عنوان دومین شهرستان گیلان است که بیشترین اعتبارات احداث و مرمت خانه‌های بهداشت به خود اختصاص داده است.

احمدی تعمیر و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی منجیل، لوشان، رستم آباد، دشتویل، چهارمحل و دیگر مناطق شهرستان را از جمله این خدمات بخش بهداشت و درمان رودبار عنوان کرد.

فرماندار رودبار خرید آمبولانس با مشارکت خیّر در چهارمحل، راه اندازی اوژانس ۱۱۵ در جیرنده، اجرای طرح پزشک خانواده را از دیگرخدمات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان این شهرستان برشمرد.

احمدی کمبود پزشک عمومی و متخصص در بیمارستانهای رودبار را از جمله مشکلات با اهمیت دانست و گفت: رودبار پزشک ارتوپد ندارد و در بحث تجهیزات بیمارستانی با کمبودهایی روبرو است.

وی با بیان اینکه بیمارستان منجیل بعد از زلزله ۳۱ خرداد ۶۹ احداث شده است، یادآور شد: با گذشت سال‌ها بنای این بیمارستان رو به فرسودگی است و نیاز به مرمت و بازسازی دارد.

فرماندار رودبار همچنین عدم ماندگاری پزشکان متخصص را از دیگر مشکلات درمانی رودبار ذکر کرد و از مسئولین دانشگاه علوم پزشکی گیلان خواست تا با ارائه خدمات و مزایا به پزشکان متخصص مستقر در شهرستان برماندگاری آنان اهتمام ورزند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز اظهار داشت: شش متخصص عمومی، زنان، اطفال، بیهوشی، روانپزشک و ارتوپد به شبکه بهداشت و درمان رودبار اختصاص می‌یابد.

انوش برزیگر با اشاره به وجود ۳ بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) رودبار، ۳۱ خرداد منجیل و سلامت رستم آباد اظهار کرد: این بیمارستان‌ها باید تجمیع و هرکدام در یک رشته تخصصی فعالیت کنند که با این کار کمبود پزشک عمومی و متخصص در شهرستان جبران می‌گردد.

وی افزود: بخش آی سی یو بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) رودبار با ۴ تختخواب و ۶ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

برزیگر همچنین از اختصاص ۴ میلیارد ریال اعتبار برای بخش دیالیز بیمارستان رودبار و تجهیز بیمارستان ۳۱ خرداد منجیل خبر داد و افزود: اورژانس جیرنده بخش عمارلوی رودبار تا ۳ ماه آینده افتتاح می‌شود.

کد خبر : ۳۱۹۹۸۶