خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان

حمایت از صنایع کوچک برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان با اشاره به اینکه صنایع کوچک با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بر رشد اقتصادی اثر می‌‏گذارند، گفت: حمایت از این صنایع برای تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا، جلسه شورای عالی بسیج کارگری گیلان با حضور اعضای این شورا و به میزبانی شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان برگزار شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در این جلسه اظهار داشت: بخش خصوصی به‏ویژه صنایع کوچک و متوسط، عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند.

وی گفت: این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، بر رشد اقتصادی اثر می‌‏گذارند و به همین دلیل، در ایران، به منظور توسعه فعالیت‌های اشتغال‏زا، بنگاه‏های خرد و متوسط مورد توجه قرار گرفته‌‏اند.

طهمورث لاهوتی اشکوری بیان داشت: با توجه به این‏که درصد بالایی از واحدهای صنعتی کشور، کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای داده‏اند، این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار شده و می‌‏توانند نقش اساسی در برنامه‌‏های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

طهمورث لاهوتی اشکوری در پایان با بیان اینکه حمایت از صنایع کوچک در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در اولویت قرار گرفته است، تصریح کرد: ایجاد پایگاه‌های بسیج در شهرک‌های صنعتی ظرفیتی تأثیرگذار در پیشبرد اهداف تعریف شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان، نقش سپاه و بسیج را در اقتصاد مقاومتی همچون نقش آن‌ها در دوران دفاع مقدس یاد کرد و گفت: کارگران همچنان که در دوران دفاع مقدس چرخ اقتصاد را چرخانده و در کنار آن از کشور دفاع کردند در نبرد نرم نیز که در قالب تحریم هاست باید با لبیک به رهبر انقلاب نقش آفرین باشند.

سرهنگ عباس بایرامی همچنین افزود: یکی از مهم‌ترین اصول اقتصاد مقاومتی حمایت از صنعت و تولیدات داخلی است.

وی اظهار کرد: وجود پایگاه بسیج در شهرک‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در مسائل مختلف از جمله تأمین امنیت نقش موثری ایفا کند.

کد خبر : ۳۲۰۱۶۳