خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در همایش ملی روز صادرات:

عده‌ای غوغاسالار به دنبال برهم زدن فضای آرامش استان هستند

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۱۵۶

استاندار گیلان گفت: عده ای غوغاسالار نیازمند برهم زدن فضای آرامش استان هستند اما ما با افکار ،اندیشه وعمل و بدون تکیه بر قدرت نظامی و امنیتی به آنها اجازه نمی دهیم فضای استان را برای کار و تلاش برهم بزنند.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی عصر امروز در همایش ملی روز صادرات که در سالن غدیر استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه ما خود را ملزم به حمایت از تولید کننده داخلی می‌دانیم، اظهار داشت: قطعا با استفاده از فرصت‌های ایجاد شده برای شرکت‌های دانش بنیان، فرزندان گیلانی در صف اول خواهند بود.

وی با بیان اینکه آینده‌ گیلان آینده‌ای موفق خواهد بود گفت: باید فضایی ایجاد شود تا با تشویق کارآفرینان برتر حضور داوطلبانه سرمایه گذاران خارجی را در ایران و گیلان عزیز مشاهده کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان ایجاد انگیزه رقابتی و حمایت‌های بانکی از تولید کنندگان را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد : دلیل حضور سرمایه گذار خارجی در کشور فقط توانمندی‌ها و فرصت‌های خوب سرمایه گذاری نیست بلکه نگاه اصلی وی به نحوه میزان حمایت ما از تولیدکنندگان داخلی است.

وی با اشاره به اینکه با همت دستگاه دیپلماسی کشور فضای جدیدی ایجاد شده است، افزود : با این فضای مثبت تکلیف ما بیشتر می‌شود و باید ضعف‌های درونی اقتصاد را بر طرف کنیم.

رئیس کارگروه توسعه‌ صادرات غیرنفتی گیلان با بیان اینکه آمار حال حاضر صادرات استان رضایت بخش نیست، گفت: در جلسات توسعه‌ صادرات و رفع موانع تولید بر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی و اعمال تعرفه‌های قانونی برای افزایش صادرات تأکید کردیم.

وی با اشاره به اینکه مدیر دستگاهی که در صادرات مانع ایجاد کند تحمل نخواهیم کرد، افزود : آمار سال آتی استان در صادرات مثبت و قابل دفاع خواهد بود.

استاندار گیلان افزود : عده‌ای غوغاسالار و غوغا زیست هستند و برای همین نیاز به برهم زدن فضای آرامش استان را دارند اما ما با افکار ،اندیشه وعمل و بدون تکیه بر قدرت نظامی و امنیتی به آنها اجازه نمی دهیم فضای استان را برای کار و تلاش برهم بزنند.

نجفی با تأکید بر اینکه نباید درهای کشور را به روی کسانی که می‌توانیم با آنها رابطه داشته باشیم ببدنیم گفت : باید با اقتصادی که به توانمندیهای خود می‌اندیشد نه به صرف مصرف گرایی از واردات تکنولوژی روز و صادر کردن توانمندیها و دانش‌های خودمان بهره ببریم.

وی به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اشاره و تصریح کرد : اقتصاد مقاومتی یعنی با نگاه به اقتصاد درون زا و برون نگر نسبت به رشد جامعه اهتمام کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به سخنرانی خود در اجلاس سفرای وزارت خارجه، روسای اتاق‌های بازرگانی و مناطق آزاد به نمایندگی از استانداران شمالی و مرزی اشاره و خاطر نشان کرد : ما نمی‌توانیم با شعار و صرفاً با گفتار که جایگاهمان این است و بدون حمایت از تولید کننده واقعی جذب سرمایه گذار کنیم.

وی افزود : برنامه‌ ایران در سال 1404 کسب رشد اقتصادی 8 درصدی است که باید با نگاه سرمایه گذاری بر این مهم دست یابیم.

در این همایش حسن تأمینی و غلامعلی جعفرزاده نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، تیزهوش رئیس اتاق بازرگانی استان، منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رضائیان رئیس اتحادیه صادر کنندگان گیلان و نوری مدیر کل دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت مطالبی را بیان کردند و در خاتمه از برگزیدگان حوزه‌ی تولید و صادرات استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز