خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان مطرح کرد

لزوم تشدید نظارت دستگاههای مسئول بر ساخت‌و سازها

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: مسئولان نباید صبر کنند تا بنایی به صورت غیرمجاز ساخته شود و بعد برای تخریب آن اقدام کنند بلکه باید از‌‌ همان ابتدای شروع به کار مانع احداث چنین ساخت و سازهایی شوند.

به گزارش ایلنا، شورای حفظ حقوق بیت المال گیلان به ریاست احمد سیاوش‌پور رییس کل دادگستری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

سیاوش‌پور در این نشست با تاکید لزوم برخورد جدی با تصرفات غیرقانونی در سطح استان تصریح کرد: چنانچه سازمانی به ساخت و سازهای بدون مجوز و غیر قانونی خدمات رسانی کند باید مورد بازخواست قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه اراضی ملی سرمایه استان هستند و جایگزینی ندارند خاطرنشان کرد: مسئولین نباید صبر کنند تا بنایی به صورت غیرمجاز ساخته شود و بعد برای تخریب آن اقدام کنند بلکه باید از‌‌ همان ابتدای شروع به کار مانع احداث چنین ساخت‌و سازهایی شوند.

این مقام ارشد قضایی با توصیه بر عملیاتی شدن مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: صداوسیما نیز باید در اطلاع رسانی تصرفات و تعرضات غیرقانونی به اراضی ملی درجهت تنویر افکار عمومی تلاش بیشتری نماید تا در آینده به سمتی حرکت کنیم تا عموم جامعه حافظ زمین‌ها و منابع طبیعی و سواحل و جنگل‌ها باشند و اجازه تخطی به هیچ فرد یا نهادی را ندهند.

سیاوش‌پور ضمن تاکید مجدد بر صیانت از اراضی ملی خواستار توجه بیشتر مدیران دستگاه‌های متولی به عوامل ساخت‌و سازهای غیرمجاز، تغییرکاربری‌های غیر مجاز، مجوزهای غیر قانونی، کمک‌رسانی و خدمات‌دهی دستگاه‌های دولتی به ساخت و سازهای غیرقانونی در سطح استان شد.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های ذیربط را مامور کرد تا گزارشات خود را در این زمینه ارائه داده و ‌‌نهایت همکاری و همراهی را با یکدیگر داشته باشند.

کد خبر : ۳۲۱۲۷۹