خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد

استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش تعداد گردشگران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش تعداد گردشگران، از تقویت گردشگری الکترونیک به عنوان یک هدف در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، رضا علیزاده اظهار کرد: در سال‌های اخیر فناوری اطلاعات توانسته تحولات چشمگیری در صنعت گردشگری پدید آورد و مفهوم جدیدی را تحت عنوان گردشگری الکترونیکی (ET) ابداع کند که نقطه عطفی بین گردشگری و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به اینکه مفهوم جهانی شدن فشردگی زمان و مکان را بوجود می‌آورد، اذعان نمود: اهمیت حـذف مـسافت و زمان در گردشگری به اندازه‌ای است که پیش بینی می‌شود در آینده چهره کنونی گردشگری تغییر یافته و تغییراتی نیـز در الگو‌ها و مفاهیم موجود در برنامه ریزی و مدیریت گردشگری ایجاد شود.

این مسئول گردشگری الکترونیک در کشورهای توسعه یافته را پدیده‌ای اجتماعی و اشتغالزا دانست که به خوبی مدیریت شده و توانسته با ایجاد بسترهای کسب درآمد، صنعت گردشگری را به رشد و بالندگی رساند.

علیزاده به توصیف جایگاه ایران در گردشگری الکترونیک پرداخت و گفت: معرفی و شناخت جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی ایران در سالهای اخیر بیش از پیش مرهون توسعه دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بوده و دور دنیا با یک کلیک از مرحله آرزو به حقیقتی غیر قابل انکار مبدل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای افزایش شمار گردشگران، پیوند سیستم‌های دوربین شهری با شبکه‌های دیجیتال گردشگری را یک شیوه موثر برای معرفی داشته‌های تاریخی، فرهنگی، گردشگری و نیز سنتی خواند و گفت: امروز با رفتارهای سازمان یافته الکترونیکی و نگاهی مدبرانه می‌توان صنعت گردشگری را متحول کرد.

علیزاده؛ تحـول در بازدید از ابنیه تاریخی، اشیاء باستانی و معرفی فرهنگ‌های بومی محلی به واسطه گردشگری الکترونیکی را راهکاری نوین خواند و افزود: ایران با داشتن اصالتی کهن، تاریخ پرآوازه و بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری بیشمار باید با تربیت نیروی انسانی ماهر به بازار گردشگری الکترونیک جدی‌تر ورود کند.

این مسئول به حضور فعال عوامل مرتبط با صنعت گردشگری در گیلان شامل اماکن اقامتی و پذیرایی، آژانس‌های خدمات مسافرتی، راهنمایان تور و مجتمع‌های گردشگری در فضای مجازی اشاره نمود و گفت: تقویت گردشگری الکترونیکی به عنوان یک هدف در گیلان دنبال می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با تاکید بر ارتقای سیستم‌های اطلاع رسانی و ارتباطی دولتی در دنیای مجازی و گسترش دولت الکترونیک بر روی سرزمین دیجیتال خاطرنشان کرد: با استفاده از این شیوه می‌توان به توسعه توریسم اینترنتی و استفاده از میلیون‌ها دلار فواید آن امیدوار بود.

کد خبر : ۳۲۳۳۸۱