خبرگزاری کار ایران

رئیس‌کل دادگستری گیلان مطرح کرد:

ضرورت بهره‌برداری از ظرفیت‌های قانونی برای کاهش آمار زندانیان

asdasd
کد خبر : ۳۲۶۵۶۷

رئیس‌کل دادگستری گیلان گفت: با ابتکار و خلاقیت و بهره‌گیری از قانون کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها می‌توان موفقیت چشمگیری در زمینه کاهش آمار زندانیان بدست آورد.

به گزارش ایلنا، احمد سیاوش‌پور در نشست شورای قضایی گیلان که در سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی گیلان برگزار شد، با اشاره به اهمیت سیستم‌های اداری در پیشبرد اهداف قوه تاکید کرد: دستگاه قضایی در تمامی سازمان‌ها  با بهره‌برداری از سیستم‌های هوشمند و علم روز  و استفاده از فناوری جدید گام‌های موثری برداشته و لازم است نقایص و کمبودهای احتمالی نیز مرتفع شود.

رئیس شورای قضایی گیلان مشکلات موجود برای اجباری بودن ثبت اسناد و املاک را یکی از دغدغه‌های مطرح در جامعه عنوان کرد که حل این مشکل کمک زیادی به کاهش پرونده‌های ورودی دستگاه قضایی خواهد داشت.

این مقام ارشد قضایی بهره‌برداری از ظرفیت‌های قانون جدید در کاهش آمار زندانیان، استفاده از ظرفیت قانونی برای تعیین نوع زندان و استفاده از ظرفیت زندانیان در مقوله‌های خدماتی و اشتغال را از راهکارهای پیشنهادی در حوزه سازمان زندان‌ها دانست.

سیاوش‌پور اظهار امیدواری کرد با ابتکار، خلاقیت و بهره‌گیری از قانون کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها بتوان موفقیت چشمگیری در این مقوله در استان کسب کرد.

وی از افتتاح چند زندان جدید التاسیس در صورت تخصیص اعتبارات لازم خبر داد و خاطرنشان کرد: در آینده شاهد فضای فیزیکی مطلوبی در زندان‌های استان خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین  تفکیک‌شدن بند نسوان ‌شرق و غرب استان را اقدام مطلوبی ارزیابی و ابراز امیدواری کرد به زودی در اکثر شهرهای استان شاهد چنین اقداماتی باشیم.

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به ابلاغیه مقام معظم رهبری درخصوص سیاست‌های کلی محیط زیست و دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر  تشکیل کمیته مشترک قوه‌قضائیه و سازمان محیط زیست برای ارائه راهکارهای اجرایی  اظهار داشت: دادگستری گیلان نیز با جدیت و تلاش، تمام توان خود را در مسیر صیانت از اراضی‌ملی و منابع طبیعی به کار خواهد بست و مصوباتی را در راستای سیاست‌های کلی منویات مقام معظم رهبری به واحدهای قضایی استان ابلاغ کرده است.

در این نشست سید حمید حسینی مدیرکل زندان‌های استان گیلان گزارشی از روند توسعه زیرساخت‌های و روند کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز