خبرگزاری کار ایران

رئیس دبیرخانه شورای‌عالی میراث‌فرهنگی‌و‌گردشگری:

توسعه گردشگری نیازمند هم‌اندیشی و همگرایی تمامی دستگاه‌ها است

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۷۹۵

رئیس دبیرخانه شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: توسعه گردشگری نیازمند هم‌اندیشی، همگرایی و همکاری تمامی دستگاه‌ها با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

به گزارش ایلنا، مرتضی طالع‌ماسوله در سمینار "گیلان، میراث‌فرهنگی و توسعه‌پایدار گردشگری" که در دانشگاه‌آزاد واحد لاهیجان برگزار شد، با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان و لزوم صیانت از این میراث ارزشمند اظهار کرد: تحقق این مهم تنها از سوی سازمان میراث‌فرهنگی محقق نمی‌شود بلکه باید تمامی دستگاه‌ها کنار میراث‌فرهنگی، هم‌اندیشی، همگرایی و همکاری داشته باشند.

وی بزرگ‌ترین ابزار نجات‌بخش اقتصاد کشورهای در حال توسعه را در قرن بیست و یکم، صنعت گردشگری خواند و گفت: با توجه به آسیب‌های اجتماعی و مشکلات اقتصادی، توسعه گردشگری بزرگ‌ترین ابزار برای رفع این آسیب‌ها است زیرا ورود هر گردشگر در هر منطقه، بین سه تا چهار اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

رئیس دبیرخانه شورای‌عالی میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه در سال 1965 شمار گردشگران دنیا 25 میلیون نفر بود، گفت: این میزان گردشگر با گذشت 50 سال، به یک میلیارد نفر با درآمد سالانه یک میلیارد و یکصد میلیارد دلار رسیده است.

طالع‌ماسوله ادامه داد: در حال حاضر، صنعت‌گردشگری از درآمدهای نفتی، خودروسازی و پتروشیمی که جزو بزرگ‌ترین درآمدهای اقتصاد دنیاست، پیشی گرفته است.

وی لاهیجان را یکی از قطب‌های گردشگری در کشور دانست که می‌تواند به یک قطب ملی و بین‌المللی در حوزه گردشگری تبدیل شود.

این مسئول با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های گردشگری لاهیجان، تحقق این امر را مستلزم برنامه‌ریزی و بسیج همگانی دانست و بیان داشت: دستگاه‌های دولتی باید در تحقق این امر به جد مشارکت داشته باشند چراکه گردشگری، موضوعی فرابخشی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز در این سمینار اظهار داشت: طی سال‌جاری در زمینه گردشگر داخلی، 35 میلیون گردشگر نفر شب‌اقامت در استان داشتیم که از این تعداد در نیمه‌نخست سال‌جاری، 15 هزار و 760 نفر گردشگر خارجی بودند که رشدی معادل 5 درصد نسبت به مدت مشابه قبل دارد.

رضا علیزاده از توسعه صنعت گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی به کشور در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: باید تلاش شود تا زیرساخت های توسعه این صنعت را فراهم نماییم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه پایدار باید نگاهی متمرکز به گردشگری در جامعه حاکم نماییم تا تمامی اقشار جامعه را نسبت به اهمیت این صنعت آگاه سازیم.

وی تصریح نمود: در حال حاضر 42 پروژه گردشگری در استان به کارگروه اشتغال با اعتبار 310 میلیارد ریال معرفی شده و مورد پذیرش قرار گرفته و حدود 12 پروژه هم در قالب هتل های چهار و پنج ستاره با اعتبار 560 میلیارد ریال به صندوق توسعه ملی معرفی شده اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز