خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست:

گرگی که به لوشانی‌ها حمله کرد هار بود

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۰۹۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: گرگی که چند شب پیش وارد شهر لوشان شده و با حمله به مردم چند نفر را زخمی کرد و در نهایت کشته شد هار بود.

به گزارش ایلنا، قربانعلی محمدپور اظهار داشت: در پی ورود چند قلاده گرگ به لوشان در چند شب گذشته، حمله یکی از آنان به مردم که منجر به زخمی‌شدن چند نفر از جمله یک کودک شد و در نهایت گرگ توسط یک مامور پلیس کشته شد.

وی با بیان اینکه لاشه‌گرگ مذکور برای انجام بررسی‌های بیشتر در اختیار اداره دامپزشکی شهرستان رودبار قرار گرفت، افزود: این اداره پس از انجام آزمایشات لازم ، هار بودن گرگ را تایید کرد.

محمدپور خاطرنشان کرد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست گیلان و همچنین مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودبار با کمک ماموران پلیس، از شب‌حادثه به طور مداوم مشغول گشت و کنترل در محدوده لوشان و مناطق اطراف آن هستند تا در صورت مشاهده هر گونه جانور وحشی، اقدامات لازم را طبق دستورالعمل‌های صادره انجام دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه گرگ حیوان باهوشی‌ است و بخوبی خطرات ورود به شهر را درک می‌کند، اذعان کرد: ورود گرگ به داخل شهرها بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. حمله گرگ به انسان بسیار نادر و دور از تصور است.

وی در پایان عنوان کرد: محیط زیست گیلان به طور مداوم رفتار و تحرک حیوانات‌وحشی را در منطقه رصد می‌کند و در صورت وجود هر گونه احتمال خطر و تضاد منافع با جوامع انسانی، اقدامات پیش‌گیرانه‌ لازم را به عمل خواهد آورد بنابراین شهروندان بدون نگرانی در مورد حیوانات‌وحشی، میتوانند در شهرها تردد کنند و اگر احیاناً مواردی مشاهده کردند مراتب را سریعا به ادارات یا پاسگاه‌های حفاظت محیط زیست  و یا به پلیس 110 گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز