خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور بومی در بندر انزلی

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۹۵۲

رئیس شبکه دامپزشکی بندر انزلی از اجرای طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور بومی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، علی رسولی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بیماری نیوکاسل در گونه های مختلف پرندگان اعم از اهلی و وحشی بروز می کند.

وی افزود: از نشانه های عمده این بیماری میزان واگیری و مرگ و میر بالا در طیور است بنابر این در صورت شیوع، خسارات اقتصادی زیادی به طیور صنعتی و بومی وارد می کند.

رسولی با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با این بیماری واکسیناسیون طیور است، گفت: از سال‌های گذشته با برنامه ریزی های صورت گرفته در مرغداری‌ها واکسیناسیون های لازم پیشگیری های لازم برای مهار این بیماری انجام شده که این امر سبب شده از میزان شیوع آن کاسته شود.

وی ادامه داد: به منظور حمایت از روستاییان و بر اساس برنامه های اعلام شده از طرف اداره کل دامپزشکی گیلان طرح واکسیناسیون رایگان برعلیه این بیماری در روستاهای شهرستان بندر انزلی از تاریخ 17 آذرماه آغاز شده و به مدت یک ماه به اجرا در می آید که پیش بینی می شود 80 هزار قطعه طیور روستایی واکسینه شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بندر انزلی در پایان از روستاییان خواست که با ماموران شبکه دامپزشکی شهرستان همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز