خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی گیلان خبر داد

ثبت آمار 300 کودک اوتیسمی در بانک اطلاعاتی بهزیستی گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه اکنون آمار 300 کودک مبتلا به اوتیسم در بانک اطلاعاتی این اداره کل به ثبت رسیده است، گفت: باید با یک برنامه غربالگری مشخص کنیم که چند نفر به این عارضه مبتلا هستند.

به گزارش ایلنا، محمدرضا پارسی در همایش انجمن خیریه کودکان اوتیسم گیلان اظهار کرد: بهزیستی مسئولیت حمایت از افراد معلول را با انواع آن بر عهده دارد و این مهم به تنهایی مقدور نیست بلکه مشارکت و همکاری بسیاری از دستگاه‌های اقتصادی، اجتماعی را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: خدمت‌رسانی به خانواده‌های افراد معلول و خود معلولان با توجه به محدویت منبع، ناکافی و نارساست که باعث می‌شود خدمات ارائه شده اثر بخشی نداشته باشد.

پارسی افزود : کودکان اوتیسم ظاهری خوب و مناسب را دارند اما در درون با مشکل مواجه هستند و همراهی با این کودکان فرسودگی زیادی دارد.

مدیرکل بهزیستی گفت: در سال‌جاری کانون و انجمن معلولان سندروم داون و در حال نیز کانون خیریه حمایت از کودکان اوتیسم را که فعالیت‌های تخصصی انجام می‌دهند راه‌اندازی کردیم و در آینده نیز به دنبال دیگر کانون‌های تخصصی مانند کانون تئاتر معلولان، کانون موسیقی معلولان، کانون صنایع دستی معلولان و . . . هستیم تا خدمات کیفی و تخصصی شود.

وی افزود: اکنون 300 کودک اوتیسم در بانک اطلاعاتی معلولان بهزیستی گیلان به ثبت رسیده‌اند و باید با یک برنامه غربالگری مشخص کنیم که چند نفر به این عارضه مبتلا هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش بیان کرد: با توجه به شرایط کشور مقداری در حمایت از اقشار آسیب پذیر و با مشکل مواجه بودیم و کمبود منابع و امکانات، اما اکنون فضای جامعه بهتر شده و امیدواریم بیش از گذشته حمایت‌ها را ادامه دهیم.

حسن تامینی افزود: شخصاً آمادگی دارم تا با خانواده‌هایی که دارای فرزند مبتلا به اوتیسم هستند همراهی کنم و مرحمی بر آلام آنان باشیم.

گفتنی‌ست، از اهداف انجمن حمایت از کودکان اوتیسم تعامل با سازمان‌ها برای رفع مشکلات بهداشتی، درمانی کودکان، بهره‌گیری از محیط‌های فرهنگی برای کودکان اوتیسم و خانواده‌هایشان ، حمایت مادی و معنوی آنان و جلب مشارکت برای حمایت از این قشر از معلولان است.

کد خبر : ۳۳۰۹۶۹