خبرگزاری کار ایران

تلاش میراث فرهنگی گیلان برای صیانت از بافت تاریخی ماسوله

ماموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به منظور صیانت از بافت تاریخی ماسوله، اقدام به رفع آثار ساخت و سازهای غیر مجاز کردند.

به گزارش ایلنا،  فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار کرد: در چندماه گذشته فردی بدون توجه به ضوابط مصوب سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری اقدام با ساخت و ساز غیرمجاز در شهر تاریخی ماسوله کرده بود.

سرهنگ علی خجسته افزود: یگان حفاظت و پایگاه پژوهشی ماسوله در راستای حفظ و صیانت از بافت تاریخی این شهرک پس از سیر مراحل قانونی، در روزهای اخیر با داشتن حکم قضایی و همکاری مالک نسبت به رفع آثار تخلف اقدام کردند.

این مسئول در پایان بیان داشت: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اجرای اقداماتی از جمله ثبت ماسوله در فهرست آثار ملی، ثبت ضوابط حریم و بازنگری آن ، تخصیص اعتبار در سطح استانی و ملی به منظور احیای بافت تاریخی، جذب و بکارگیری نیروی انسانی متخصص و کارآمد و نیز برگزاری نشست های تخصصی با همکاری اساتید دانشگاه، مسئولین و اهالی ماسوله درصدد صیانت از بافت ارزشمند و تاریخی ماسوله است.

گفتنی‌ست؛ ساخت و سازهای نا هماهنگ با بافت تاریخی ماسوله موجب شده تا این شهرک سالها در لیست انتظار برای ثبت در یونسکو باشد.

کد خبر : ۳۳۱۱۴۲