خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت و تجارت گیلان خبر داد:

اجرای عملیات برداشت ژئوفیزیک هوایی جهت شناسایی مواد معدنی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۴۸۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه عملیات برداشت ژئوفیزیک هوایی به زودی در استان اجرا خواهد شد، گفت: این عملیات نقش بسزایی در رونق بیشتر اقتصاد معدنی در گیلان دارد.

به گزارش ایلنا، علی منتظری با اشاره به وجود پوشش جنگلی و طبیعی در بخش وسیعی از مساحت استان گیلان، افزود: یکی از روش های کاربردی در اکتشاف مواد معدنی بهره‌گیری از روش‌های ژئوفیزیک است.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت های استان از نظر عملیات اکتشاف مواد معدنی و با هدف توسعه عملیات اکتشاف با رعایت ضوابط زیست محیطی و منابع طبیعی، مقدمات اجرای عملیات برداشت ژئوفیزیک هوایی جهت شناسایی مواد معدنی در استان به همت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، استانداری گیلان، اداره کل زمین شناسی گیلان و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فراهم شده است.

منتظری افزود: در مرحله اول، جمع آوری اطلاعات و مطالعات موجود صورت گرفته است که با مساعد بودن شرایط جوی عملیات برداشت هوایی در مساحت 2500 کیلومتر مربع در استان در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: پیش‌بینی می شود اجرای طرح در این مرحله طی 2 سال انجام شود و امیدواریم با پیگیری های سازمان زمین شناسی و همت مدیران استان در این مدت به اتمام برسد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نتایج این مطالعات، فعالیت‌های اکتشافی مواد معدنی در استان را دچار تحول قابل ملاحظه ای خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم با بهره برداری از مطالعات مذکور، پتانسیل های معدنی به ویژه ظرفیت های معادن فلزی در استان را به طور دقیق شناسایی و معرفی کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز