خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

کاهش 9 درصدی مرگ و میر در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۴۷۶

استاندار گیلان با بیان اینکه مرگ و میر در این استان 9.5 درصد کاهش یافته است، گفت: ارتقای شاخص های سلامت از جمله دلایل این امر است.

به گزارش ایلنا، دکتر محمدعلی نجفی در جلسه کارگروه ثبت وقایع حیاتی و شورای راهبری جمعیت گیلان اظهار داشت : در 9 ماهه سال جاری تعداد 12 هزار و 41 فقره فوت در استان به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9.5 درصد کمتر است .

وی گفت:‌ ارتقای شاخص‌های سلامت و اجرای مناسب سیاست‌های بهداشتی و درمانی دولت در استان،کاهش تصادفات و اقدامات پیشگیرانه از دلایل کاهش مرگ و میر در گیلان است.

نجفی با اشاره به برنامه‌های دولت تدبیر و امید در توسعه‌ خدمات الکترونیکی و غیرحضوری افزود: باید با اتخاذ تدابیر لازم نسبت به توسعه‌ ارائه خدمات ثبتی و اسناد سجلی به صورت اینترنتی و غیرحضوری و نیز افزایش دفاتر پیشخوان دولت در استان به منظور تسریع در کار مراجعان اقدام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تشکیل شورای راهبردی جمعیت در استان را در راستای سیاست‌های ابلاغی جمعیت از سوی مقام معظم رهبری و نیز ابلاغ وزارت کشور عنوان و خاطرنشان کرد: رصد مستمر تحولات جمعیتی، شناسایی‌چالش‌های‌رشد جمعیت و رفع آن، تقویت زیر ساخت‌های جمعیتی و اجرای طرح‌های مرتبط با ارتقای سلامت و بهداشت جامعه از اهداف تشکیل این شورا است.

در این نشست مدیرکل ثبت احوال گیلان عنوان کرد : سازمان ثبت احوال کشور به بسیاری از دستگاه‌های اجرایی نیز که به پایگاه اطلاعات جمعیتی متصل هستند ارائه اطلاعات هویتی می‌نماید و در حال حاضر بیش از صد دستگاه از پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور خدمات می‌گیرند.

روحانی‌فر گفت: همچنین در رابطه با کارت ملی هوشمند نیز که در بروز رسانی پایگاه اطلاعات جمعیتی بسیار موثر است تاکنون ثبت احوال گیلان 171 هزار کارت هوشمند صادر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز