خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات گیلان خبر داد:

افزایش 5 برابری ثبت نام بانوان برای انتخابات مجلس

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۴۷۹

رئیس ستاد انتخابات گیلان از نام نویسی 368 نفر برای انتخابات مجلس از این استان خبر داد و گفت: ثبت نام بانوان نسبت به دوره قبل نزدیک به پنج برابر شده است.

به گزارش ایلنا، محمد احمدی پور با بیان اینکه نام نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گیلان همزمان با سراسر کشور از بیست و هشتم آذر ماه آغاز و تا روز جمعه چهارم دی ادامه یافت گفت : در مدت هفت روزه ثبت نام 368 نفر برای شرکت در رقابت‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان نام نویسی کردند.

وی گفت : از این تعداد 335 نفر معادل 91 درصد مرد و 33 نفر معادل 9 درصد زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه در دوره‌ نهم مجلس شورای اسلامی 202 نفر ثبت نام کرده بودند، گفت : تعداد ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در گیلان 82 درصد بیش‌تر از مدت مشابه دوره‌ گذشته است.

احمدی پور با اشاره به نام نویسی 7 زن در دوره‌ گذشته‌ ثبت نام مجلس در استان گفت : ثبت نام بانوان در این انتخابات نیز حدوداً 5 برابر شده است.

وی گفت : تعداد ثبت نام کنندگان داوطلبی حوزه‌های انتخابیه گیلان به ترتیب بیش‌ترین تعداد شامل رشت با 97 نفر، لاهیجان و سیاهکل 38 نفر، آستارا 34 نفر، رودسر و املش 30 نفر، تالش، رضوانشهر و ماسال 30 نفر، لنگرود 30 نفر، آستانه اشرفیه 25 نفر، رودبار 25 نفر، بندرانزلی 24 نفر، فومن و شفت 19 نفر و صومعه سرا 16 نفر است.

رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت: روند بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس توسط هیات‌های اجرایی از امروز آغاز و تا 14 دی ماه ادامه خواهد داشت و مراتب رد صلاحیت داوطلبان توسط هیات های اجرایی توسط فرماندار حوزه انتخابیه اصلی 15 دی ماه ابلاغ می شود.

احمدی پور گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات‌های اجرایی از تاریخ 16 تا 19 دی‌ماه فرصت دارند به هیات نظارت استان شکایت کنند.

وی افزود: همچنین هیات نظارت استان،صلاحیت ها کلیه داوطلبان و شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده در هیات های اجرایی را در تاریخ  20 تا 26 دی ماه بررسی می کند.

وی گفت :روند دریافت شکایت از داوطلبان رد صلاحیت شده و اظهارنظر قطعی و نهایی شورای نگهبان در خصوص کلیه داوطلبان و اعلام آن به وزارت کشور از 27 دی تا 16 بهمن ماه خواهد بود.

وی گفت : زمان دریافت شکایت از داوطلبانی که در مراحل قبل تایید و توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند، از 17 تا 19 بهمن ماه خواهد بود و شورای نگهبان از 20 تا 26 بهمن به شکایات رسیدگی می کند.

رئیس ستاد انتخابات گفت : اسامی قطعی نامزدها نیز 27 بهمن ماه به وزارت کشور اعلام می شود و انتشار اسامی آنان توسط فرمانداران 28 بهمن ماه خواهد بود و  تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 29 بهمن ماه تا 5 اسفندماه انجام می شود .

احمدی پور همچنین با بیان اینکه بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری از فردا  در شورای نگهبان آغاز می شود افزود : اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس خبرگان رهبری پس از اعلام شورای نگهبان ؛ 21 بهمن توسط وزارت کشور به فرمانداری های حوزه های انتخابیه اصلی منتشر می شود و تبلیغات داوطلبان این انتخابات نیز از 22 بهمن ماه تا 5 اسفند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه نامزدهای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز 6 اسفند ممنوعیت تبلیغات خواهند داشت گفت : جمعه هفتم اسفند ماه نیز زمان برگزاری انتخابات است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز