خبرگزاری کار ایران

رییس اداره ثبت احوال ماسال خبر داد

صدور بیش از 5000 کارت ملی هوشمند برای شهروندان ماسالی

رییس اداره ثبت احوال ماسال از صدور بیش از 5 هزار کارت ملی هوشمند در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد احمدی در دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان ماسال با بیان اینکه بیش از 120 دستگاه دولتی و خصوصی در 160 هزار نقطه از کشور از خدمات به روز ثبت احوال استفاده می‌کنند، گفت: کارکنان اداره ثبت احوال به عنوان حافظان حریم هویت و تابعیت تمام سعی خود را در جهت ثبت دقیق وقایع حیاتی و ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع به کار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه آمار طلاق شهرستان ماسال در 9 ماهه اول سال جاری نسبت به همین مدت در سال گذشته بیش از 31 درصد کاهش داشته است، افزود: متاسفانه در بحث ازدواج نیز در همین مدت شاهد کاهش 13 درصدی هستیم.

رییس اداره ثبت احوال ماسال همچنین از کاهش بیش از 15 درصدی آمار فوتی‌های شهرستان نسبت به سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: میزان ولادت در شهرستان نیز حدود 5 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داده است.

فرماندار شهرستان ماسال نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های بی‌شائبه کارکنان اداره ثبت احوال و بهبود روند ارائه خدمات به مردم در این اداره، گفت: اداره ثبت احوال یکی از مهمترین ادارات و نهادهای کشور محسوب می‌شود که نقش اساسی در برنامه‌ریزی‌های کشور و ارائه خدمات به مردم ایفا می‌کند.

محمود قاسم نژاد با بیان اینکه آمارها حکایت از پیشرفت 100 درصدی اداره ثبت احوال در ایفای وظایف خویش دارد، افزود: با رایانه ای شدن بسیاری از خدمات ثبت احوال و صدور کارت های ملی هوشمند، بسیاری از ادارات و سازمان ها از خدمات آن به ویژه در بخش انتخابات و یارانه‌ها بهره می‌برند.

وی با اشاره به آثار و پیامدهای مثبت استفاده از کارت‌های ملی هوشمند، اظهار کرد: باید تلاش کرد با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب زمینه استقبال بیش از پیش مردم از خدمات الکترونیکی ثبت احوال و کارت ملی هوشمند فراهم شود.

کد خبر : ۳۳۳۷۶۴