خبرگزاری کار ایران

در نه ماهه امسال محقق شد

صادرات بالغ بر 198 میلیون دلاری کالای غیر نفتی از گمرکات گیلان

ناظر گمرکات گیلان گفت: در نه ماهه سال‌جاری ۱۹۸ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۹۸ دلار کالای غیرنفتی با وزن ۳۱۱ هزار و ۷۵ تن از گمرکات این استان صادر شده است.

به گزارش ایلنا، محمد شهبازی اظهار کرد: در نه ماهه سال‌جاری گمرکات گیلان موفق به اخذ ۳۹۸۷ میلیارد و۹۶۱ میلیون و ۴۱  هزار ریال درآمد شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ در صد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در این مدت حدود ۱۹۸ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۹۸ دلار کالای غیرنفتی با وزن ۳۱۱ هزارو ۷۵ تن از گمرکات گیلان (انزلی، آستارا و حسن رود ) صادر شده است.

این مسئول تصریح کرد: ۷۱ هزار و ۴۳۹ تن از کالاهای فوق از گمرک انزلی، ۲۳۳ هزار ۳۱۲ تن از گمرک آستارا و مابقی از گمرک حسن رود صادر شده است.

شهبازی عمده کالاهای صادر شده از گمرکات گیلان را محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات از آن، محصولات صنایع غذایی و محصولات نساجی عنوان کرده و افزود: این کالاها به بیش از ۳۰ کشور دنیا صادر شده است.

مدیر کل گمرک انزلی تصریح کرد: صادرات گمرکات استان  عمدتاً  به کشور آذربایجان، روسیه، قزاقستان، عراق و ترکیه انجام می‌شود.

شهبازی ادامه داد: ما همچنین با کشورهایی گرجستان،  قزاقستان، هند، اکراین، آلمان، بلا روس، ارمنستان، فرانسه، جمهوری مولداوی، انگلستان، پاکستان، امارات متحده عربی، مالزی، عراق،افغانستان و ...  مبادلات تجاری داشته‌ایم و کشورهایی همچون استونی، جمهوری چک ، تایوان و سومالی از جمله کشورهایی هستند که به مقصد کالاهای صادراتی ما افزوده شده‌اند.

ناظر گمرکات گیلان یادآور شد: در نه ماهه سال‌جاری  بالغ بر یک میلیون و ۴۴۳ هزار و ۶۶۴ تن کالا به ارزش ۶۸۴ میلیون و ۷۹  هزار و ۱۹۷ دلار از طریق گمرکات استان گیلان به کشور واردات قطعی شده است .

شهبازی تصریح کرد: عمده کالاهای وارد شده به گمرکات گیلان شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی،  لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم و جو و سایر محصولات شیمیایی است.

وی ادامه داد: عمده واردات گمرکات گیلان  از کشور فدراسیون روسیه، آذربایجان ، قزاقستان ، ترکیه ، امارات و .... است.

وی افزود: در نه ماهه سال‌جاری ۲۴۵ میلیون و ۱۴۸ هزار و  ۵۹۶ دلار با وزن ۲۵۸ هزار و ۴۴۷ تن از مبداء گمرکات گیلان ترانزیت خارجی صورت گرفته است که این مقدار از نظر ارزشی ۴۲درصد و از نظر وزنی ۲۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

کد خبر : ۳۳۴۱۴۶