خبرگزاری کار ایران

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت خبر داد:

افتتاح نمایندگی‌ ‌انجمن دوستی ایران با سایر کشورها در شهرداری رشت

برند سازی شهر رشت در ابعاد بین المللی ، گامی موثر در توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر و گفتمان جدیدی در عرصه دیپلماسی عمومی شهر رشت است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت مطرح کرد: برند سازی شهر رشت در ابعاد بین المللی ، گامی موثر در توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر و گفتمان جدیدی در عرصه دیپلماسی عمومی شهر رشت است.

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت، فاطمه قدیمی با اشاره به گام ‌ها یی که با رویکرد تقویت ارتباطات ملی و روابط بین‌الملل شهرداری رشت انجام شده ، اظهار داشت : در دو روز اخیر در سه حوزه ، دو تفاهم‌ نامه مهم امضا و در حوزه دبیر خانه مجمع شهرداران آسیایی نیز  تدوین کار بست همکاری آغاز شد.

همکاری با  انجمن مجموعه داران ایران گامی مثبت در جهت بازآفرینی هویتی شهر رشت

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد : انعقاد تفاهم‌ نامه با انجمن مجموعه ‌داران ایران ، به دلیل اسناد و مدارکی که در اختیار این انجمن به صورت علمی و تاریخی وجود دارد  ، برای گرد آوری و به تصویر کشیدن غنای اسنادی  و هویتی شهر رشت موثر خواهد بود  و قطعاً این تفاهم‌ نامه  ، آورده ‌هایی برای رشت خواهد داشت و می‌توانیم بانک اطلاعاتی خوبی از آنچه در گذشته داشتیم و تطبیق آن با وضع موجود داشته باشیم.

وی افزود : سیاست های اخیر مجموعه مدیریت شهری رشت در طرح باز آفرینی شهری مبتنی بر باز آفرینی هویتی است و مکان‌ هایی به موضوعاتی از این دست  اختصاص داده شده است  که با حمایت و مصوبه اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت در راستای  راه اندازی خانه رشت و خانه مشروطه ، بارگذاری فرهنگی و محتوایی خوبی داشته باشیم.

افتتاح نمایندگی‌ ‌انجمن دوستی ایران با سایر کشورها در شهرداری رشت

قدیمی با اشاره به امضای تفاهم ‌نامه با انجمن دوستی ایران و کشور ها تاکید کرد :  در بعد بین ‌الملل نیز با هدف‌ گذاری ‌های مشخص و با رویکرد اقتصادی و فرهنگی دراین مسیر پیش خواهیم رفت و به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای رسیدن به توسعه اقتصادی رشت هستیم که امید است بتوانیم سیر همکاری‌های متقابل را برای جذب گردشگر ، نگه داشت گردشگر و همین ‌طور ورود سرمایه ‌گذار در این بخش تعریف کنیم.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت  با اشاره به اینکه نمایندگی‌ ‌انجمن دوستی ایران با سایر کشورها بر اساس مفاد تفاهم‌ نامه در آینده نزدیک در شهرداری رشت افتتاح می ‌شود ، گفت : امیدوار هستیم با آوردن ظرفیت‌ های بین‌ المللی در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بر اساس طرح های  توسعه شهری در  رشت به عنوان مرکز استان گیلان به برنامه عملیاتی خوبی برای اجرا در این مسیر برسیم.

شهر خلاق خوراک شناسی  رشت خواهر خوانده  شهر های این حوزه در جهان

مسوول دفتر همکاری های کمیسیون ملی یونسکو – ایران- شهرداری رشت  تاکید کرد : شروع همکاری های ما با کمیسیون ملی یونسکو – ایران در سال گذشته ، حمایت خوب این سازمان و افتتاح دفتر همکاری‌های کمیسیون ملی یونسکو – ایران- شهرداری رشت باعث شد که پرونده شهر رشت ما به عنوان تنها شهر کشور ، سال اول در شبکه شهر خلاق جهان به تایید برسد و  در حوزه‌ی شهرهای خلاق خوراک‌شناسی یونسکو  ثبت جهانی  شویم.

قدیمی تصریح کرد :  در شبکه شهرهای خلاق یونسکو در حیطه خوراک در حال حاضر ۱۸ شهر در این حوزه ثبت شدند ، با نشستی که با انجمن ‌های دوستی ایران و جهان داشتیم و رئیس انجمن دوستی ایران- برزیل و ایران - ایتالیا نیز در آن‌ جا حضور داشتند ، دو شهر در برزیل و یک شهر در ایتالیا در این حوزه ثبت شدند که ما قطعاً بحث ‌های خواهر خواندگی  با آنها را در این مسیر دنبال خواهیم کرد.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری رشت همچنین گفت : حدود ۷۰ کشور زیر مجموعه کار گروه انجمن‌ های دوستی ایران و سایر کشورها هستند که بر اساس هدف ‌گذاری‌ های مشخص در خصوص هر کدام از آنها با مطالعاتی که در مورد آن کشورها و شهرها و قرابت آنها با شهر رشت انجام می شود  به سمت خواهرخواندگی هدفمند پیش می رویم .  فاطمه قدیمی حرفه تاکید کرد : کار بست این خواهر خواندگی‌ ها قطعاً در توسعه اقتصادی و فرهنگی شهر رشت و همچنین شهرهای خواهرخوانده تاثیرگذار خواهد بود.

پیشنهاد تشکیل دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی حوزه‌ی کشورهای حاشیه دریای خزر در رشت

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت یاد آور شد : همچنین با حضور دکتر خدادادی ،  دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی در روزهای اخیر  ، کار بست همکاری با دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی و با تایید ایشان در حال آماده سازی است و پیشنهاد مشخص ما تشکیل  دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی حوزه‌ی کشورهای حاشیه دریای خزر در رشت می باشد.

تفاهم نامه ها تشریفاتی نخواهد بود و می بایست به برنامه عملیاتی تبدیل شود

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت اذعان داشت :  قطعاً این آورده ‌ها تشریفاتی نخواهد بود و منجر به دستیابی به برنامه های  عملیاتی  و پروژه های قابل اجرا برای توسعه‌ ی فرهنگی و اقتصادی رشت می شود.

قدیمی تاکید کرد: خوشحالیم که این برنامه ‌ها در نخستین سال برگزاری گرامیداشت روز رشت با برند سازی این شهر اتفاق می‌افتد و امیدواریم با حمایت‌های خوب اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت و همینطور دیدگاه مثبت و عملیاتی جناب دکتر ثابت ‌قدم ، شهردار رشت و زحماتی که تک‌تک همکارانم در حوزه مدیریت شهری به ویژه در حوزه  روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت می کشند  ، بتوانیم در آینده نه چندان دور ، به موفقیت چشمگیری در حیطه ‌ی برند سازی شهر رشت و همینطور تعریف درست فرصت ‌هایش برسیم.

کد خبر : ۳۳۵۱۳۷