خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت

پراکندگی در مدیریت شهری عامل ایجاد آفات در آن است

اگر امکانات رفاهی در شهرهای کوچک فراهم بود از کوچ کردن مردم به شهرهای بزرگ برای داشتن امکانات به شهرهای بزرگ کوچ نمی کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، ظهر امروز عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت  درباره  ستاد باز آفرینی و نوسازی  شهری گفت: یکی از موضوع‌های ویژه  که به آن اشاره شده است موضوعات شهری است و پیوند تاریخی دارد تا بتواند یک شهر دایر کنند.

وی افزود : پراکندگی در مدیریت و موضوعات شهری باعث آفات شهری  شده  و آسیب‌هایی به  شهرها زده  است.

مهدوی درباره توسعه بین شهری و کوچ کردن  مردم از یک شهر کوچک به شهرهای بزرگ گفت: در گیلان  جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر ،40  هزار نفر 50 هزار نفر و همچنین  شهرهای بیش از 700 هزار نفر مانند شهر رشت  در استان گیلان است  و این عدم توازن و هماهنگی باعث بوجود آمدن معضلات خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت خاطرنشان کرد: اگر امکانات رفاهی در شهرهای کوچک فراهم بود از کوچ کردن مردم  به شهرهای بزرگ برای داشتن امکانات به شهرهای  بزرگ کوچ  نمی‌کردند.

وی با اشاره  به نگاه بسیارگسترده دولت به بهسازی شهری گفت:  در خیلی از اسناد  موجود پیوستگی وجود ندارد ، و باید بین شورا های شهرها  و شهرداری‌ها نگاهی واحد به وجود بیاید.

 مهدوی  افزود : ستاد باز آفرینی باید  بحث‌های خاص توسعه محور در بحث انسان محور، بهبود حمل و نقل درون شهری، اجتماع محور و... در فضای  گردشگری  برای بهبود فضای شهری اعم  از حرکت معلولان و رفاه حال شهری برای همگان و بحث حمل و نقل درون  شهری تعبیه شود.

وی با خاطرنشان کرد: توجه به طرح‌های خوب شهر رشت در زمینه  پیاده‌رو و طرح  هدایت آب‌های سطحی و .... افزود: دیگر شهرستان‌ها باید شهر رشت را الگویی برای شهر خود بدانند.

کد خبر : ۳۴۰۹۷۸