خبرگزاری کار ایران

همزمان با بارش شدید برف صورت گرفت؛

تلاش راهداران گیلانی برای بازنگه داشتن راه‌های استان

با آغاز بارش برف در گیلان تمام تلاش راهداران به بازنگه داشتن راه‌های استان معطوف شده است.

به گزارش ایلنا از رشت و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، با کاهش دما و سرد شدن هوا، بارش برف که از روز گذشته در نقاط کوهستانی گیلان آغاز شده بود، تردد در نقاط کوهستانی را با کندی مواجه کرده و تمام تلاش اکیپ‌های راهداری برای بازنگه‌داری و ایمن‌سازی محورهای برف‌گیر بکار گرفته شده است.

براساس این گزارش با شروع بارش برف به ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر بیش از 41 اکیپ راهداری با بکارگیری انواع ماشین آلات راهداری و با 481 نفرنیروی انسانی در سطح جاده مستقر شده تا ضمن بازنگهداری راه‌ها نسبت به رفع مشکلات احتمالی مسافران اقدام کنند.

 هم اکنون ارتفاع برف در مناطق کوهستانی رضوانشهر و محور بهارستان- آقچای در آستارا و محورهای ارتباطی لاهیجان و محور کوهستانی امامزاده ابراهیم شفت به بیش از 40 سانتی مترمی رسد و در محور اسالم - خلخال بارش نسبتا شدید برف ادامه دارد و ارتفاع برف به 55سانتیمتر رسیده است. 

در گردنه حیران نیز ارتفاع برف 50 سانتیمتر است و تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است. در گردنه کوهین نیز تردد با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

در محورآبی نام و دیلمان سیاهکل بارش شدید برف ادامه دارد و ارتفاع آن به 20 الی 30 سانتی متر می رسد.

علاوه بر بارش برف در نقاط کوهستانی، در مناطق جلگه ای استان نیز بارش شدید برف ادامه دارد بطوریکه در محورهای ارتباطی رشت، آستانه اشرفیه، فومن ، ماسوله، ماسال، شفت و مابقی نقاط جلگه ای استان بارش برف ادامه دارد و ارتفاع برف در آنها 10 الی 15 سانتیمتر گزارش شده است.

درحال حاضر کلیه راه‌های استان باز و در مناطق کوهستانی تردد با زنجیر چرخ امکانپذیر است و راهداران با نمک‌پاشی جاده ها ٬ برفروبی مداوم مانع از نشستن برف بر جاده ها می شوند.لذابه رانندگان توصیه می شود، خودروهای خود را به سوخت کافی، وسایل گرمازا و زنجیر چرخ مجهز کنند.

همچنین رانندگان قبل از عزیمت می‌توانند آخرین وضعیت راه‌ها را ازطریق تلفن گویای 141 وشماره تماس33311111 – 013 دریافت نمایند.

کد خبر : ۳۴۱۸۰۳