خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان:

انتقال درست مفاهیم حقوق شهروندی موجب تحول فکری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۲۶۷

مراکزی چون آموزش و پرورش و کانون های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در نهادینه شدن حقوق شهروندی درجامعه دارند چون آنان دارای جامعه هدفی تاثیر پذیر هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، یونس رنجکش صبح امروز در جلسه کار گروه ویژه حقوق شهروندی گیلان که در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این انتقال مفاهیم کار بسیار سخت و با ظرافت است که متولیان امور آموزشی باید با درایت آن را انجام دهند.

وی با تاکید بر انجام آموزش‌های بنیادی در جامعه بهترین دوران نهادینه کردن آموزش حقوق شهروندی را در دوران کودکی عنوان کرد.

دبیر کارگروه حقوق شهروندان گیلان افزود: مراکزی چون آموزش و پرورش و کانون های پرورشی فکری کودکان و نوجوانان نقش مهمی در نهادینه شدن حقوق شهروندی در جامعه دارند چون آنان دارای جامعه هدفی تاثیر پذیر هستند.

وی اضافه کرد: بر همین اساس تلاش داریم تا با بهره گیری از ظرفیت هایی که در این سازمان ها وجود دارد از سال آینده با ارائه برنامه های آموزشی در قالب های مختلف زمینه های توسعه فرهنگ حقوق شهروندی را فراهم آوریم.

رنجکش افزود: حقوق شهروندی چیزی جدا از هویت جامعه ما نیست و با توجه به تاکیداتی که در دین اسلام در خصوص رعایت حق دیگران و حق الناس مطرح شده است، باید تلاش کنیم تا این مفاهیم را با شیوه ها و ادبیات مناسب برای اقشار جامعه امروز بویژه کودکان و نوجوانان تبیین کنیم.

وی ادامه داد: یکی از محوری‌ترین برنامه هایی که برای سال آینده در راستای فرهنگ‌سازی حقوق شهروندی به دنبال آن  هستیم بحث حقوق شهروندی و اقتصاد مقاومتی است که از نیازهای ضروری جامعه امروز است زیرا درست مصرف کردن، استفاده  بهینه از امکانات و بهره وری درست از داشته ها چیزی جز اقتصاد مقاومتی نیست و این مفاهیم را می توان از طریق احیای حقوق شهروندی به خوبی در جامعه تببین و ترویج کرد.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان تصریح کرد: انتقال درست و کارشناسی شده مفاهیم حقوق شهروندی موجب تحول فکری در جامعه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز