خبرگزاری کار ایران

خبرنگار صدا و سیما در عراق و سوریه:

صهیونیست‌ها و آل‌سعود با ایجاد گروه‌های تندرو موجب ناامنی در منطقه شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۸۹۱

خبرنگار صدا و سیما در عراق و سوریه گفت: صهیونیست‌ها و آل‌سعود با ایجاد گروه‌های تندرو موجب ناامنی در منطقه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، حسن شمشادی صبح امروز در مجمع عالی بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار کرد: خبرنگار پرسشگر نباید منتظر دعوت‌نامه، فکس و نامه‌ای با مهر امضا از طرف جایی باشد بلکه باید هر جا که احساس کند اتفاق مهمی در حال وقوع است، پیش‌قدم شود.

این خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در عراق و سوریه در ادامه گفت: آنچه که از پنج سال پیش در سوریه آغاز شده بود قبل از آغاز جنگ نظامی جنگ رسانه‌ای بود که رسانه‌ها پیشقراولان جنگ سوریه بودند.

وی با تشریح مسایل مرتبط با جنگ در سوریه تصریح کرد: رسانه‌ها با تاکتیک‌های خود آنچه که در سوریه وجود نداشت را نشان می‌دادند و آنچه که وجود داشت را بیان نمی‌کردند.

شمشادی سیاه‌نمایی، کوچک‌نمایی، بزرگ‌نمایی، شایعه‌سازی، شانتاژ خبری و... را از جمله تاکتیک‌های رسانه‌های غربی در پوشش اخبار سوریه ذکر کرد و گفت: این روند به صورت 24 ساعته در رسانه‌های غربی موج می‌زد و اخبار را وارونه جلوه می‌دادند.

وی با بیان اینکه بمباران خبری موجب تغییر دیدگاه در مخاطبان یک جامعه می‌شود، افزود: رسانه‌های غربی و وابسته به دشمن تجمع‌های میلیونی در حمایت از بشار اسد را سانسور می‌کردند.

این تحلیلگر مسایل منطقه اضافه کرد: رسانه‌های غربی از تاکتیک کشته‌سازی، دروغ‌نمایی و دیگر تاکتیک‌هایی که برای ما در فتنه 88 آشنا بوده، استفاده می‌کردند.

شمشادی با اشاره به فعالیت رسانه‌هایی مانند الجزیره و العربیه، تصریح کرد: انعکاس چنین اخباری از رسانه‌های غربی مخاطبان را بسیار تحت تاثیر قرار داده بود.

وی اضافه کرد: به طور مثال در مرداد 91 تمام رسانه‌های دنیا به دروغ خبر سقوط دمشق را مخابره کردند در صورتی که ما درون دفتر خود در شهر مشغول پوشش اخبار جنگ بودیم و سقوط اتفاق نیفتاده بود.

شمشادی به تفاوت‌های بین دفاع مقدس و جنگ در سوریه اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی ما تحریم بودیم اما محاصره نبودیم و در کشور کسی از گرسنگی جان خود را از دست نداد در صورتی که در سوریه مردم محاصره هستند و سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند.

وی با بیان اینکه جنگ رسانه‌ای هنوز در این راستا ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شدت جنگ رسانه‌ای هر روز افزایش می‌یابد و بر شیوه‌های جدید آن اضافه می‌شود، به عنوان مثال در پنج سال گذشته بالغ بر 25 مرتبه خبر کشته شدن بشار اسد و سقوط حلب و دمشق را به دروغ اعلام کرده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه به برکت خون شهدای مدافع حرم بسیاری از محاصره‌ها علیه شیعیان خنثی می‌شود، یادآور شد: 70 هزار شیعه سوری در مدت چهار سال گذشته در محاصره داعشی، تکفیری و سلفی‌ها بودند.

این خبرنگار رسانه ملی گفت: اکنون در سوریه 135 هزار نفر تروریست از 85 کشور و ملیت مختلف جهان اسلحه به دست گرفته‌اند و علیه شیعیان می‌جنگند.

وی ریشه اصلی تمام اتفاق‌های منطقه را در صهیونیست‌ها و آل‌سعود خواند و افزود: صهیونیست‌ها و آل‌سعود با ایجاد گروه‌های تندرو موجب ناامنیتی در منطقه شده‌اند.

شمشادی به مسایل سوریه اشاره کرد و افزود: بنده در 11 سال گذشته در عراق و سوریه اخبار را برای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پوشش دادم و از نزدیک با مسایل و بحران این دو کشور آشنا شدم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز