خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار گیلان

افتتاح 137 پروژه راه روستایی گیلان در دهه فجر

در حال حاضر از مجموع هشت هزار و 900 کیلومتر راه روستایی گیلان، چهار هزار و 370 کیلومتر از نعمت آسفالت برخوردار شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از املش، در این مراسم که همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی و به صورت نمادین در روستای نارنج داربن شهرستان املش برگزار شد، بیان کرد: نهضت آسفالت راه های روستایی گیلان را از دو سال گذشته، برای کاهش فاصله میانگین آسفالت راه های استان از میانگین کشوری آغاز کرده ایم.

استاندار گیلان با بیان اینکه هر آنچه انجام می شود در برابر ایثار و از خودگذشتگی مردم کم است، اظهار کرد: دولت با تکیه بر اقتصادمقاومتی در فضای پس از برجام حرکت می کند و در بحث قراردادهای خارجی به دنبال وارد کردن فناوری است. وی ادامه داد: طی دو سال گذشته، بیش از 860 کیلومتر راه روستایی در گیلان آسفالت شده که در تلاشیم از میانگین عبور کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از این درصد برخورداری روستاهای گیلان از آسفالت راه روستایی 41 درصد بود، افزود: در حال حاضر، این میزان به 49 درصد رسیده است. 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در مراسم بهره برداری از پروژه های روستایی با بیان اینکه مهمترین تاثیرات سازندگی انقلاب اسلامی توسعه راه های روستایی است، بیان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی فقط 18 کیلومتر از راه های روستایی استان از راه های آسفالته برخوردار بود که به برکت انقلاب، چهار هزار و 300کیلومتر از راه های روستایی از نعمت آسفالت برخوردار شده است.

علی خاوری با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به خدمات رسانی به مناطق محروم و روستایی خاطرنشان کرد: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم در سال 92، 154 کیلومتر، در سال 93 ، 270 کیلومتر آسفالت در بخش راه روستایی و تا بهمن ماه امسال نیز 520 کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی انجام شده است.

خاوری تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها که 65 کیلومتر آن بهسازی و روکش آسفالت است، 470 میلیارد ریال هزینه شده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر از مجموع هشت هزار و 900 کیلومتر راه روستایی گیلان، چهار هزار و 370 کیلومتر از نعمت آسفالت برخوردار شده است.

همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، 76 طرح بهسازی، روکش و آسفالت راه های روستایی گیلان به طول 233 کیلومتر با حضور استاندار گیلان به صورت نمادین در روستای نارنج داربن شهرستان املش به بهره برداری رسید.

10 هزار و 683 کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، هشت هزار و 900 کیلومتر راه روستایی است.

کد خبر : ۳۴۴۰۰۰