خبرگزاری کار ایران

به همت شرکت گاز گیلان؛

200 روستای گیلان با جمعیت 27 هزار نفری گازدار شدند

معاون وزیر نفت از گازرسانی به یک‌هزار و 600 روستای کشور در دهه فجر جاری خبر داد و گفت: گیلان یکی از بهترین استان‌های کشور در بخش گازرسانی روستایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، حمیدرضا عراقی صبح امروز در مراسم گازرسانی همزمان به 200 روستای گیلان به صورت نمادین در روستای بویین این شهرستان با ابراز رضایت از گازرسانی استان اظهار کرد: فرهنگ صرفه‌جویی گاز در مردم نهادینه شده است.

معاون وزیر نفت، گازرسانی به شهرها و روستاها را در حال افزایش دانست و تصریح کرد: دولت به دنبال ایجاد رضایت ملت است.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف گاز موجب شده تا تزریق گاز به چاه‌های نفت برای تولید بیشتر افزایش یابد، افزود: صرفه‌جویی در مصرف گاز موجب شده تا به نیروگاه‌ها گاز بیشتری داده شود.

عراقی از گازرسانی به یک‌هزار و 600 روستای کشور در دهه فجر جاری خبر داد و یادآور شد: گیلان یکی از بهترین استان‌های کشور در امر گازرسانی روستایی است.

وی به عملیات گازرسانی به 5 هزار روستای کشور اشاره کرد و گفت: از این تعداد، یک‌هزار و 200 روستا در هفته دولت به بهره‌برداری رسیده است.

وی مصرف بهینه و خوب مصرف کردن را نشانه توسعه دانست و گفت: با وجود تحریم‌ها و شرایط دشوار مالی، دولت خدمات‌رسانی از جمله گازرسانی را انجام داد و امروز با عزم جدی و مدیریت خوب استان‌ها از جمله گیلان شاهد گازرسانی در اجرای پروژه‌های روستایی هستیم.

استاندار گیلان بهره‌مندی 27 هزار خانوار روستایی از گاز را جزو اقدام‌های مهم در دهه فجر جاری ذکر کرد و متذکر شد: شاخص گازرسانی گیلان در دو سال گذشته از 67 درصد به 85 درصد رسیده است.

محمدعلی نجفی با بیان اینکه در بحث گازرسانی حجم کارها با رعایت زیست‌محیطی انجام می‌شود، تصریح کرد: شرایط فعلی آینده گیلان را روشن می‌کند و ما نسبت به مردم این استان متعهد هستیم.

وی پیگیری پروژه راه‌آهن را از برنامه‌های مهم دولت در گیلان عنوان کرد و یادآور شد: در این راستا پروژه‌های مصوب سفر رئیس جمهور در حال پیگیری است.

استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور افتتاح بیش از یک‌هزار پروژه در دهه فجر جاری را از اقدام‌های مهم عنوان کرد و گفت: امسال با هدایت و تدبیر رئیس جمهور شاهد پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در اجرای پروژه‌های عمرانی هستیم.

کد خبر : ۳۴۴۶۰۵