خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر توانمندسازی دانشگاه آزاد مطرح کرد:

جبران کسر موظفی اعضای هیات علمی با تدریس در کارگاه‌های آموزشی

asdasd
کد خبر : ۳۴۴۶۱۴

مدیرکل توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی دانشگاه آزاد گفت: هدفمند سازی و تاثیرپذیری به عنوان دو موضوع مهم مورد توجه بوده و باید بتوانیم بازخورد آن را در جامعه با توجه به اهداف و تاثیر پذیری آن بسنجیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، صبح امروز کارگاه تبیین آیین نامه‌های آموزش‌های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت با حضور مدیرکل توانمندسازی وآموزش‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی، سرپرست دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاونین برنامه ریزی و کارشناسان دفاتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی واحدها و مراکز آموزشی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های گیلان و مازندران در سالن همایش های دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

سید ابراهیم حسینی مدیرکل دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این جلسه بیان کرد: دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی در سال 1379 فعالیت‌های خود را با رسالت آموزش های متناسب با نیاز حرفه ای همکاران در سه حوزه مدیران دانشگاه، اعضای هیات علمی و بورسیه ها و حوزه کارکنان آغاز و توانست اساس آموزش نیروی انسانی را در دانشگاه آزاد اسلامی پایه گذاری کند و توسعه و ترویج دهد.

وی ادامه داد: این دفتر با تدابیر معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان و با تأکید ریاست عالی دانشگاه مبنی بر لحاظ نمودن آموزش‌های تخصصی کوتاه مدت برای نهادهای دولتی، غیردولتی، خصوصی و آحاد جامعه نام دفتر از تابستان 1394 به دفتر توانمند سازی و آموزش کاربردی تغییر کرد.

حسینی تأکید کرد: اعضای هیات علمی با توجه به بحث های تخصصی پیش بینی شده  در دوره های آموزشی می‌توانند با تجربه کسب شده در این دوره‌ها دانشگاه را به پیش بینی انجام شده در چشم انداز دانشگاه نزدیک کرده و آن را به سازمانی پویا و فعال در ارتقاء سطح دانش و مهارت های تخصصی کارکنان و آحاد جامعه تبدیل کنند.

مدیر کل دفتر توانمند سازی و آموزش های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به طرح تجمیع اذعان داشت: طرح تجمیع و چابک سازی سازمان مرکزی در تمام بدنه دانشگاه انجام شد که با اجرای این طرح دانشگاه توانست نیروهای متخصصی را تربیت کند و با ارتقای توانمندی‌های حرفه ای آنان متناسب با نیاز دانشگاه در ارتقای هر چه بیشتر جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی قدم بردارد و این دوره ها در دوره مدیریت جدید دانشگاه آموزش کارکنان با جدیت پیگیری می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز به مدیران تحول گرا و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای تصدی مشاغل کلیدی در دانشگاه از طریق آموزش مدیران و افزایش سهم دانشگاه در توسعه کشور توسط ارتقای توان آموزشی کارکنان در این دوره ها، در دوره مدیریت جدید دانشگاه آموزش کارکنان با جدیت پیگیری می شود.

حسینی افزود: هدفمند سازی و تاثیرپذیری به عنوان دو موضوع مهم مورد توجه بوده و باید بتوانیم بازخورد آن را در جامعه با توجه به اهداف و تاثیر پذیری آن  بسنجیم.

مدیر کل توانمند سازی و آموزش های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی اذعان داشت: افزایش تأثیر گذاری نقش دانشگاه در ارتقای سطح دانش، مهارت و فرهنگ جامعه و بررسی نیاز های آموزشی هر استان متناسب با طرح آمایش سرزمین و ارائه دوره ها و کارگاه‌های آموزش کوتاه مدت، برگزاری دوره های درون و برون سازمانی مبتنی بر تخصصی‌ترین استاندارد های ویژه آموزشی به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و اثر بخشی دوره ها، برگزاری دوره های غیر حضوری، صدور مجوز برای برگزاری دوره های آموزشی از اهداف این برنامه ها خواهد بود.

 مدیرکل توانمند سازی و آموزش های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: درحوزه اعضای هیات علمی مربوط به گذراندن دوره های آموزشی بودن اعضای هیات علمی در طبقه بندی مشاغل دیده شده که در دوره شرکت کرده یا تدریس کرده و یا بازنگری دوره ها شرکت کنند امتیازات لازم به آنها اختصاص می یابد  همچنین بخشنامه ای با همکاری معاونت آموزشی دانشگاه در حال تنظیم بوده که بر اساس آن کسر موظفی اعضای هیات علمی با تدریس در کارگاههای آموزشی و تائید معاونین برنامه ریزی استانها جبران خواهد شد.

حسینی تأکید کرد:  تمام مدیران و روسای واحدهای دانشگاهی در طی یکسال مدیریتی، موظف به گذراندن دوره های پیش بینی شده بوده که تمدید احکام آنها منوط به گذراندن این دوره ها مؤثر واقع خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با داشتن ویژگی های منحصر بفرد هم دارای پراکندگی جغرافیایی بوده و هم مزیت های اقلیمی متناسب با این پراکندگی را داشته چرا که هم از حوزه طبیعت بهره مند بوده و هم از حوزه صنعت تجارت بهره مند است و از این پتانسیل و ظرفیت می تواند در جهت کسب درآمد های غیرشهریه ای از طریق برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برون سازمانی برای سازمانها دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی و آحاد جامعه برنامه ریزی نمایند.

  مدیر کل توانمند سازی و آموزش های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: موضوع بررسی و تبیین آموزش های تخصصی کوتاه مدت است که این آموزش های برون سازمانی را احیاء کرده و متناسب با نیاز روز تدوین شده است.دانشگاه آزاد اسلامی با ایجاد برندی معتبر و توسعه کمی وتربیت نیروی انسانی متخصص راهکار قانونی و بسترهای لازم را جهت حضور در این حوزه ها فراهم نموده است.

دکتر حسینی با تقدیر ازفعالیت استانهای گیلان و مازندران در جذب بسیار خوب درآمد های غیر شهریه ای  ادامه داد:  استان های گیلان و مازندران جزء استانها یی بوده که همیشه دارای ظرفیت بالایی در خصوص کسب درآمد خارج شهریه داشته که با عملکرد خود دراین حوزه ها ثابت کرده اند که می توان توسعه های موثری در این دو استان داشته باشیم و بهتر است در این راستا هماهنگی هایی بین دو استان برقرار باشد.

وی در خصوص اهم برنامه های اداره برنامه ریزی آموزش( نیروی انسانی و درون سازمانی و برون سازمانی ) به نکاتی توجه کرد و رعایت کردن آن را برای واحدهای دانشگاهی الزامی دانست.   

در پایان هر یک از حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز