خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

هزینه کردن در آموزش و پرورش سرمایه گذاری برای آینده کشور است

همزمان با دهه فرخنده فجر پروژه 9 کلاسه شهید بهشتی شهرستان شفت با حضور مدیرکل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان گیلان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شفت، صبح امروز همزمان با ایام ا...دهه مبارک فجر  و در آستانه فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان اینبار با افتتاح دبیرستان 9 کلاسه شهید بهشتی شهرستان شفت کام مردم فهیم این دیار را با این هدیه ارزشمند در دولت تدبیر و امید شیرین کرد.

 آئین افتتاح  این دبیرستان که با معماری و تکنولوژی نوین و برابر با استانداردهای روز احداث شده با حضور مهندس مقدم مدیرکل نوسازی مدارس استان، مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش، ناصر عاشوری نماینده مردم شریف شهرستان‌های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی، یونس محمودی فرماندار شفت، امام جمعه موقت شهرستان و جمعی دیگر  از مسئولان و روسای ادارات برگزار شد.

 علی اوسط اکبری مقدم مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس گیلان در این مراسم با بیان اینکه شکوفایی و رشد یک جامعه در گرو کسب علم و تعلیم نیروهای کارآمد است، اظهار کرد: در سایه کسب علم است که انسان به تکامل و سعادت می رسد.

وی علم، اخلاق و دین را جدا از هم ندانست و گفت: دین درتعمیق شناخت علمی نقش مهمی‌داشته و علم  نیز در تحکیم باورهای دینی سهم بسزایی دارد و اگر جامعه ای می خواهد به توسعه پایدار برسد باید به این مقوله های مهم توجه کند.

 مقدم سه عنصر مورد نیاز برای ایجاد تحول و پویایی در یک جامعه را احداث کانون‌های آموزشی، داشتن نیروی انسانی کارآمد و منابع مالی برشمرد و اظهار داشت: ما با تمام توان در زمینه تامین زیر ساخت‌ها برای رسیدن  به یک جامعه پویا تلاش می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش متوسط سرانه فضای آموزشی شهری کشور برای هر نفر را ۴.۸۵ مترمربع عنوان کرد و افزود: سهم استان گیلان در این زمینه ۳.۶۲ متر مربع بوده که هنوز از متوسط سرانه کشور فاصله داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس به نقش مهم خیرین محترم مدرسه ساز در توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی پرداخت و افزود: ۳۰ درصد از مدارس استان توسط خیرین نوسازی، ساخت و تجهیز می شوند.

وی در ادامه به بهره برداری از ۲۱ پروژه آموزشی با مساحت ۱۳ هزار متر مربع در دهه فجر امسال اشاره کرد و افزود: برای بهره برداری از این پروژه ها، ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

 مقدم تصریح کرد: با عنایت خداوند متعال و باحمایت های بی دریغ استاندار و ریاست محترم سازمان نوسازی مدارس کشور از ابتدای امسال، ۷۰ پروژه آموزشی در قالب 388 کلاس درس با زیر بنای ۴۷ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر۴۹ میلیارد تومان در سطح استان گیلان به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل نوسازی مدارس گیلان با اشاره به پروژه های در دست اجرا در شهرستان شفت تصریح کرد: شش پروژه دیگر با اعتباری معادل هشت میلیارد تومان دراین شهرستان در دست اجرا است.

در ادامه مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان مطالبی ضمن تشکر از اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان اظهار کرد: ساختار و عملکرد آموزش و پرورش در دو دهه گذشته شاهد تغییرات گسترده بوده است.

وی تغییر در ساخت و سازها فضاهای آموزشی را نشانه تغییر در ساختار و عملکرد آموزش و پرورش دانست و گفت: فضاهای آموزشی جدید موجب ترغیب دانش آموزان برای حضور فعال تر در محیط آموزشی و افزایش کارآیی آنان می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و موفق از وظایف اصلی آموزش و پرورش است.

حاجتی مدارس را کانون های خدمات تربیتی برشمرد و یادآور شد: افزایش کیفیت بخشی آموزشی، رسالت و مأموریت جدید مسئولان آموزش و پرورش بعد از تأمین فضای مناسب آموزشی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نیازمند همکاری و همیاری همه مسئولان و خیرین است، افزود: خرج کردن در آموزش و پرورش هزینه نبوده بلکه سرمایه گذاری برای آینده کشور و تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

وی شکوفا کردن استعدادهای بالقوه افراد لازم التعلیم را از اولویت های آموزش و پرورش اعلام و تاکید کرد: مسئولیت پذیری، دفاع از ارزش های اسلامی و انقلاب از اهداف مدارس بوده و رسیدن دانش آموزان به این سطح به معنای این است که آموزش و پرورش رسالت خود را به خوبی انجام داده است.

شایان ذکر است پروژه مذکور با  ۹ کلاس درس با زیربنای دو هزار و ۲۰۰ متر مربع دارای سالن وزرشی و آمفی تئاتر با اعتباری بالغ بر سه میلیاردتومان ساخته شده و به بهره برداری رسیده است.

کد خبر : ۳۴۵۲۴۲