خبرگزاری کار ایران

شهردار لاهیجان خبر داد:

بزرگداشت محجوبی نقاش و معمار مطرح جهان در لاهیجان

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۸۹۰

شهردار لاهیجان از برگزاری مراسم بزرگداشت حسین محجوبی نقاش و معمار مطرح جهان در این شهرخبر داد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، سعید آگشته پیش از ظهر امروز در جلسه شهرداری این شهر بیان کرد: لاهیجان زادگاه محجوبی است و به همین دلیل مراسم بزرگداشت این نقاش برجسته جهان در زادگاهش برگزار می‌شود.

شهردار لاهیجان توجه به بحث فرهنگی در کنار فعالیت‌های عمران و آبادانی و توسعه شهر لاهیجان را مهم دانست و گفت: به همین منظور در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری لاهیجان برنامه‌های متنوعی برای بزرگداشت مفاخر شهر لاهیجان تدارک دیده شده است.

وی محجوبی را از نقاشان مطرح دنیا معرفی کرد و گفت: تاکنون ده‌ها نمایشگاه فردی و جمعی این نقاش لاهیجانی در داخل و خارج از کشور برگزار شده و طبیعت در آثار او جایگاه ویژه‌ای دارد.

آگشته اجرای برنامه‌های قرآنی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، تاریخی، ادبی و موسیقی سنتی و فولکلور را از جمله برنامه‌های حوزه معاونت مذکور عنوان کرد.

وی با بیان اینکه محجوبی در عرصه معماری و پارک‌سازی نیز فعالیت داشته است، بیان کرد: طراحی پارک ساعی تهران از جمله کارهای ماندگار این هنرمند است.

وی برگزاری مراسم بزرگداشت حسین محجوبی را 26 بهمن ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بیان کرد و گفت: این مراسم ساعت 15 عصر فردا در سالن حزین دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار می‌شود.

آگشته لاهیجان را دارای مفاخر بسیاری در طول تاریخ دانست و یادآور شد: برای حفظ هویت اسلامی و ایرانی خود باید تمام تلاش‌ها را انجام دهیم تا این مفاخر به نسل‌های جدید معرفی شوند.

به گفته وی، در مراسم مذکور فیلمی از زندگی استاد حسین محجوبی با عنوان «دلواپس درختان بوم» با کارگردانی علی‌محمد مسیحا به نمایش گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز