خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز صورت گرفت:

دیدار جمعی از مردم فومن با آیت الله قربانی

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۰۳۵

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت گفت: اگر علما نبودند ما این انقلاب را نداشتیم و از میان این علما امام خمینی (ره) بر علیه ظلم و استبداد قیام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت الله قربانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت، لحظاتی پیش جمعی از اقشار مختلف مردم فومن با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت دیدار کردند.

حجت الاسلام سید محمد باقرصفوی امام جمعه فومن در این دیدار گفت: خداوند را شاکریم که در دوران حکومت  اسلامی به ما حیاط زندگی داده است.

وی افزود: تربیت نسل جوان ما در حکومت اسلامی و ولایت قرار گرفته است که حضور باشکوه مردم در راهپیمایی22 بهمن مصداق بارز آن است.

امام‌جمعه فومن افزود: خداوند خوبی و مظلومیت را در مردم ایران دید که نعمت حکومت اسلامی را به این ملت ارزانی داشت.

وی افزود: آیت الله قربانی همیشه یار و یاور امام راحل (ره)بوده و بیان و آثار قلمی وی بسیارموثر برای اسلام و انقلاب بوده است.

در ادامه آیت الله قربانی درجمع مردم فومن گفت: بنده با مردم فومن از سال۱۳۳۹ آشنایی داشته و در آن شهرستان واعظ بوده ام.

وی با اشاره با آشنایی خود با آیت الله اریب فومنی به بی ادعایی و باسوادی آن مرحوم اذعان کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به آیت الله بهجت (ره) افزود: آیت الله بهجت در۱۴ سالگی به نجف رفته و هم حجره ای پدر خانم بنده بوده است و از این رو بنده به وسطه ارتباط تنگاتنگ با این شخصیت بزرگوار مردم فومن را دوست دارم.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: در گذشته علمای بسیار بزرگی را در گیلان داشتیم که در حال حاضر این علما در شهر و دیار کم شده اند.

این عالم اندیشمند گیلانی تصریح کرد: کتاب گوهر مراد از کتاب‌های کلامی فارسی است که درحال حاضر کتاب درسی حوزه علمیه قم بوده که محصول کنگره مرحوم ملا عبدالرزاق لاهیجی در لاهیجان است.

وی افزود: آیت الله بهجت برای گیلان یک افتخار است و همه مردم فومن باید به همشهری بودن با این عالم ربانی افتخار کنند.

آیت الله قربانی بیان داشت: فومنی‌ها از لحاظ انقلابی بودن در گیلان شهره هستند که بهترین شهداء و انقلابیون را داشته و دارند.

امام جمعه رشت با اشاره به کتاب حکومت اسلامی و ولایت فقیه خودکه در دانشگاه ها تدریس می‌شود افزود: گردش کارها باید به دست علمای ربانی و امینانی باشد که حلال و حرام خدا را می‌فهمند.

وی تصریح کرد: اگر علما نبودند ما این انقلاب را نداشتیم و از میان این علما امام خمینی(ره) بر علیه ظلم و استبداد قیام کرد.

وی بیان داشت: عالمان ربانی دو مسئولیت تببین دین و مدیریت جامعه را برعهده دارند

آیت الله قربانی با اشاره به مجلس خبرگان بیان داشت: اعضای مجلس خبرگان باید گوهرشناس باشند و مردم باید به این افراد دارای صلاحیت در مجلس و خبرگان رای دهند.

وی افزود: باید برای خبرگان نمایندگان مرجع شناس و ولی امر شناس انتخاب کرد و خبرگان رهبری باید باشند تا در وقت لازم با انتخاب رهبری صالح مردم دچار هرج و مرج نشوند.

وی تصریح کرد: نباید رای خود که شخصیت فرد است را با پول و رفاقت و قبیله معامله کرد.

آیت الله قربانی بیان داشت: مردم باید جهت کوری چشم دشمنان حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند.

لازم به ذکر است که حسین عطیمی نژاد معاون هماهنگی ستاد آیت الله قربانی در شهرستان فومن است که تدارک حضور مردم فومن به شهر رشت و دیدار با آیت الله قربانی را برنامه ریزی کرده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز