خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا در جمع خبرنگاران:

1110 نفر انتخابات 7 اسفند را در آستارا برگزار می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۲۳۴

تعداد کل نیروهای دست اندرکار انتخاباتی اعم از هیات‌های اجرایی، نمایندگان عضو شعب، هیات های بازرسی، راننده ها و عوامل نیروی انتظامی حدود 1110 نفر را شامل می شود.

به گزارش ایلنا از آستارا، فرماندار این شهرستان شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران آستارا از اهمیت شرکت در دو انتخابات پیش رو گفت و افزود: هر دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و دشمنان ایران چشم به این دو انتخابات دوخته اند تا با بزرگنمایی کوچکترین مسئله ای نظام مقدس ما را زیرسؤال ببرند.

سیروس شفقی با اشاره به شعور بالای سیاسی مردم ایران تصریح کرد: مردم آگاه ایران همواره در بزنگاه های سیاسی و درست زمانی که دشمن فکر می‌کرد به اهداف خود دست یافته است، با حضور گسترده خود در مشارکت‌های عمومی دشمنان اسلام و ایران را ناامید کرده که دنیا نمونه بارز آن را در حماسه گسترده مردم در روز 22 بهمن مشاهده کرد.

وی در ادامه با اشاره به واجدین شرایط رأی دهندگان گفت: بر طبق آخرین آمار گرفته شده 61365 نفر می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، اما با توجه به توریستی بودن آستارا این آمار می تواند شناور باشد.

شفقی با اشاره به تعداد صندوق های اخذ رأی نیز تصریح کرد: 84 صندوق در شهرستان پیش بینی شده که 61 صندوق در شهر و بخش مرکزی و 23 صندوق در بخش لوندویل آماده اخذ رأی از رأی دهندگان خواهد بود.

وی افزود: از این 61 صندوق 34صندوق از جمله 33 صندوق ثابت و یک صندوق سیار شهری و در بخش مرکزی 27 صندوق از جمله 17 صندوق ثابت و 10 صندوق سیار فعالیت خواهند داشت که در بخش لوندویل نیز 19 صندوق ثابت و 4 صندوق سیار پیش بینی شده است.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات شهرستان آستارا همچنین بیان داشت: تعداد کل نیروهای دست اندرکار انتخاباتی اعم از هیات‌های اجرایی، نمایندگان عضو شعب، هیات های بازرسی، راننده ها و عوامل نیروی انتظامی حدود 1110 نفر را شامل می شود.

فرماندار آستارا افزود: در این دوره سعی کرده‌ایم امکانات برابری را برای تمام کاندیداها در نظر بگیریم و تمهیدات یکسانی برای محل های سخنرانی این عزیزان اندیشیده ایم تا خدای نکرده حقی از کسی ضایع نشود.

 وی تصریح کرد: اگر هم برای ساعت و محل سخنرانی در یک مکان خاص، متقاضی زیادی وجود داشت، مورد قرعه‌کشی قرار دادیم تا عدالت را برقرار کرده باشیم.

شفقی بیان داشت: واقعیت این است که فضا را فضای بسیار پرشوری برای برگزاری یک انتخابات سالم و رقابتی می‌بینم و از اصحاب رسانه هم تشکر می‌کنم که در ایجاد چنین فضایی تمام سعی خود را انجام داده و می دهند.

وی در همین رابطه با اشاره به چند و چون فضاهای مجازی نیز افزود: چیزی که برای من جالب است، شرایطی است که در این رابطه بر فضاهای مجازی شهرستان حاکم است. ما هم اکنون در فضای مجازی انتخاباتی در آستارا شاهد کمترین بداخلاقی‌ها و کنترل این فضا توسط خود کاربران هستیم و الحق و والانصاف نباید از فرهنگ سازی و تلاش خبرنگاران در ایجاد این فضای رقابتی به همین راحتی عبور کرد.

وی در همین رابطه افزود: امیدوارم این فضای سالم و رقابتی تا آخرین روز برگزاری انتخابات پابرجا باشد و ما مخصوصاً در روزهای آخر شاهد هیچ گونه شائبه و شایعه ای نباشیم.

این مسئول عالی دولت در شهرستان همچنین گفت: انتخابات این دوره تفاوت‌هایی نیز با دوران پیشین دارد از جمله این که سیستم‌های مکانیزه و الکترونیکی پیشرفته‌ای برای احراز هویت و سرعت بالای ارسال آنلاینِ اطلاعات و شمارش آراء در بعضی از شعبات حساس و واجد شرایط وجود خواهد داشت که سعی بر این است که در دوره های بعدی تمام شعبه ها از این امکانات پیشرفته برخوردار شوند.

وی در همین رابطه افزود: این دستگاه ها یکی از پیشرفته ترین ابزارها هستند که برای نمونه با قرار دادن کارت ملی بر روی آن ها یا وارد کردن اطلاعات هویتی رأی دهنده به سرعت مشخص می کند که این شخص در جای دیگری رأی داده یا نه و این امکانات، ما را در برگزاری ی هر چه سالم تر این دوره از رقابت ها یاری خواهد کرد.

شفقی در ادمه با تشکر از همه عواملی که وی را در این رابطه همراهی کرده و خواهند کرد، گفت: در مجموع تا به امروز آن چیزی که در شهرستان شاهد آن بوده ایم، یک هماهنگی بسیار خوب در بین اعضا و مسئولان شهر بویژه اعضای محترم شورای تأمین در کاهش دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم بوده و من یقین دارم تا آخر انتخابات نیز همین گونه باقی خواهد ماند. 

فرماندار بندر آستارا در خاتمه بیان داشت: مردم خوب آستارا مطمئن باشند که ما با جدیت کامل تمام تمهیدات لازم را برای برگزاری ی یک انتخابات پر شور و سالم و رقابتی اندیشیده‌ایم و با کوچک‌ترین تخلفات انتخاباتی بزرگ‌ترین برخورد را خواهیم داشت و من امیدواریم مردم سرافراز آستارا مثل همیشه و مثل دوره های قبل همگام با مردم قهرمان ایران حماسه دیگری را خلق نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز