خبرگزاری کار ایران

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گیلان:

30 نفر از نامزدها انصراف دادند و 196 نفر تایید صلاحیت شدند

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۳۲۵

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان گیلان از انصراف 30 نامزد و تایید صلاحیت 196 نامزد انتخابات مجلس در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، صبح امروز سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گیلان در جمع خبرنگاران گفت : نصب بنر در میدان‌ها، خیابان و اماکنی که ستاد نامزدها نیست، تخلف محسوب می‌شود.

احمد قنبریان درباره تاریخ تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی متذکر شد: تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی از بامداد روز 29 بهمن آغاز شده و تا ساعت هشت صبح روز 6 اسفند ماه ادامه دارد.

سخنگوی هیات نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در گیلان تصریح کرد: مراجع ذیربط اجرایی و نظارتی موظف هستند پیگیری‌ها و تذکرهای لازم را به متخلفان انتخاباتی ارائه کنند.

قنبریان از انتقال چهار نامزد نمایندگی مجلس شورای اسلامی از دیگر استان‌ها به شهرستان‌های گیلان خبر داد و یادآور شد: یک نفر نامزد انتقالی در درون گیلان داشتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به انتشار آگهی‌های انتخاباتی و آغاز تبلیغات آیا تغییری در اسامی نامزدها وجود دارد، خاطرنشان کرد: طبق معمول تغییر قابل توجهی اتفاق نمی‌افتد اما این مسئله غیرممکن نیست مانند اینکه ممکن است نامزدهایی در ایام تبلیغات تخلف‌های موثری انجام دهند و بررسی آنها منجر به رد صلاحیت شود.

وی افزود: درخواست ما از تمام نامزدها این است که قانون انتخابات به‌ویژه بخش تبلیغات آن را مطالعه کرده و به مسئولان ستادهای خود تاکید داشته باشند که قانون را مطالعه کنند تا با توجیه‌هایی مانند «اطلاع نداشتم» مواجه نشویم.

قنبریان بیان داشت: نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی باید توجه داشته باشند موضوع نصب بنرهای تبلیغاتی در مکان‌های خارج از ستادهای آنها به غیر از تخطی از قانون موجب نگرش و سابقه ذهنی منفی در اذهان مردم نسبت به آنها می‌شود.

این مسئول افزود: تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از روز 22 بهمن ماه جاری آغاز شده و تا پایان روز پنجم اسفند ماه ادامه دارد.

قنبریان با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی 367 نفر در گیلان ثبت‌نام کردند، خاطرنشان کرد: تعداد 30 نفر انصراف دادند و 196 نفر تایید صلاحیت شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز